امیرعبداللهیان در مسکو با لاوروف دیدار می‌کند

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
لاوروف و وزیر امور خارجه ایران در هفدهم ژانویه در مورد برجام، مسائل دوجانبه و بین المللی گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هفدهم ژانویه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد و در جریان این مذاکرات در مسکو، روند احیای برجام، موضوعات مربوط به دستور کار دوجانبه و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
زاخارووا در یک نشست خبری گفت: در هفدهم ژانویه، رئیس وزارت امور خارجه روسیه با همتای ایرانی خود که در آن روز برای یک سفر کاری در مسکو خواهد بود، گفتگو خواهد کرد.
به گفته وی، در این نشست قرار است به تبادل نظر ذینفع در مورد تعدادی از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ ای از جمله وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران، تعامل بین دو کشور در پلتفرم های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، وضعیت سوریه، افغانستان، حوزه قفقاز و مسائل خزر بپردازند."
زاخارووا خاطر نشان کرد:”دستور کار دوجانبه ای برنامه ریزی شده است. در درجه اول جزء تجاری و اقتصادی آن در چارچوب اجرای پروژه های مشترک کلیدی در زمینه انرژی، حمل و نقل و سایر صنایع، از جمله با در نظر گرفتن انتقال به مرحله نهایی مذاکرات برای انعقاد یک توافقنامه کامل در مورد منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران مورد بحث قرار گیرد.”
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала