- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وقوع انفجارهایی در شهر کی یف، استان کی یف و شهر اودسا

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
اشتراک
نشریه اوکراینی "Strana.ua" می نویسد که صدای انفجارات در کی یف و استان کیف و همچنین در شهرهای اودسا و خارکف شنیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در خبر منتشره در این نشریه آمده است : " انفجارهایی در استان کی یف گزارش شده است. قبل از ان سیستم دفاع هوایی به کار افتاد. <...> یک انفجار در اودسا گزارش شده است."
بر اساس اطلاعات اولیه، یک موشک در نزدیکی کی یف سرنگون شده است.
خاطرنشان می شود که ستونی از دود بر فراز پایتخت اوکراین بلند شده است، Strana.ua عکس ها و فیلم هایی را منتشر می کند.
صبح روز پنجشنبه در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شد.
تانک های روسی تی 80 بی وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تانک های روسی "تی 80 بی وی" وارد استان ژاپروژیا شدند + ویدئو
حملات نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت های اوکراین 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در ورای آن بودند، آغاز شد. این حملات به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور، از خارکف و کی یف تا لووف و ایوانو فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.
به گفته دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین، تمام نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی، ده ها نیروگاه فرعی در کلاس های مختلف و خطوط برق فشار قوی در این کشور آسیب دیده اند. ولودیمیر زلنسکی در اوایل دسامبر اذعان کرد، در حال حاضر احیای کامل سیستم انرژی اوکراین غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала