کاخ سفید: آمریکا و اسرائیل در مورد همکاری نظامی روسیه و ایران گفتگو کردند

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اطلاع داد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، با ایال هولاتا، همتای اسرائیلی خود درباره همکاری های نظامی رو به رشد بین روسیه و ایران در شرایط درگیری در اوکراین گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکایی ها ادعا می کنند که ایران تسلیحات خاصی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات سرگردان را به روسیه می دهد و در ازای آن "فناوری نظامی" دریافت می کند.
در بیانیه مطبوعاتی منتشره آمده است: "آنها در مورد همکاری رو به رشد ایران با روسیه در حوزه نظامی، از جمله تحویل تسلیحاتی که کرملین علیه اوکراین برای حمله به زیرساخت های غیرنظامی آن استفاده می کند و ارائه فناوری نظامی روسیه به ایران در ازای آن، گفتگو کردند".
سالیوان و هولاتا میزبان های نشست مجازی گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل با شرکت اعضای ارشد نهاد سیاست خارجی و جامعه اطلاعاتی هر دو کشور بودند.
تحریم های جدید آمریکا علیه دولت میانمار  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد
در این بیانیه خاطرنشان می شود: "مقامات رسمی دو کشور عزم خود را برای مقابله با تهدیدات برای منطقه (خاورمیانه) از سوی ایران و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ابراز کردند."
طرفین درباره تحریم‌های اقتصادی اعمال شده در ماه‌های اخیر علیه ایران، همکاری‌ها از جمله رزمایش مشترک بین ارتش آمریکا و اسرائیل، فرصت‌های "گسترش ادغام اسرائیل در منطقه خاورمیانه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی" را ارزیابی کردند.
وزارت امور خارجه ایران اظهارات اوکراین درباره انتقال پهپادها به روسیه را بی اساس خواند
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد اما مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کرده اند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، به روسیه پهپاد ارسال کرده است. وی همچنین از عدم امکان دیدار تهران با کی یف در مورد پهپادها به دلیل عدم حضور طرف اوکراینی خبر داد.
امیر سعید ایروانی، نماینده دائو ایران در سازمان ملل متحد، پیشتر به خبرنگاران گفت: تهران قاطعانه ادعاهایی مبنی بر تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اطلاعات جدید رسانه‌های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در درگیری های نظامی در اوکراین را تکذیب کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала