وزارت امور خارجه روسیه: کشورهای ثروتمند بیشترین میزان غلات را دریافت کردند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر معاون وزارت خارجه روسیه سرگی ورشینین
معاون وزارت خارجه روسیه سرگی ورشینین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه، ورشینین بیان کرد که کشورهای ثروتمند بیشتر 13 میلیون تن غلات را دریافت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در نتیجه معامله غلات، بیش از 13 میلیون تن غلات، عمدتاً ذرت، به کشورهای ثروتمند ارسال شد.
وی در شبکه تلویزیونی “روسیه 24” در مورد کارکرد معامله غلات گفت: "در نهایت باید دست از ریاکاری برداشت، در درجه اول، خطابم به نمایندگان غربی است."
و به شما یادآورمی شوم که توافقات حاصله در 22 جولای در استانبول ارائه یک بسته است. بخش اول بسته، اجرای معامله غلات اوکراین است که اجرا می شود و تا امروز بیش از 13 میلیون تن غلات، در درجه اول ذرت، به کشورهای مختلف ارسال شده است. همانطور که گفتم، بیشتر آنها به کشورهای توسعه یافته، به کشورهای ثروتمند ارسال شدند.
قرارداد غلات، که در 22 جولای توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا می باشد. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این قرارداد در نوامبر به پایان رسید، اما در صورت عدم 18 اعتراض از سوی طرفین، این قرارداد به مدت 120 روز قابل تمدید است. وزارت خارجه روسیه گفت که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است"، در عین حال اشاره کرد که طرف روسی اجازه تمدید فنی "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی را بدون تغییر در شرایط و میزان می دهد.
این معامله به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر ازتوافق نامه بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند . مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала