خستگی اروپا از پناهندگان اوکراینی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پناهجویان اوکراینی
 پناهجویان اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
اروپا تصویب قانون برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی اوکراین را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امی کازمین، سام فلمینگ و رافائل میندر ستون نویسان در مقاله ای برای "فایننشال تایمز" نوشتند که اروپا از پذیرش پناهجویان از اوکراین خسته شده است. اروپا تصویب قانون برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی را آغاز کرده است و برای موج جدید آنها در زمستان امسال آماده می شود.
آنها در این مقاله نوشتند: " تعداد پناهندگان از اوکراین و سایر کشورهای این قاره شگفت آور است. در فاصله زمانی بین ژانویه و سپتامبر، اوکراینی‌ها 4.4 میلیون درخواست برای پناهندگی موقت در اتحادیه اروپا ثبت کردند، اگرچه انتظار می‌رود صدها هزار نفر قبلاً به کشور خود بازگشته باشند.
کشورهایی مانند ایتالیا، تحت ریاست دولت جدید جورجی ملونی، خواستار اقدامات سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی هستند".
ناظران خاطرنشان کردند که علیرغم اینکه در ماه های اول پس از آغاز درگیری، اروپایی ها به گرمی از پناهندگان اوکراینی استقبال کردند، اما اکنون به دلیل افزایش تورم و کاهش بودجه، برخورد کشورهای اروپایی نسبت به آنها سردتر شده است.
واکنش لهستان به پیام توئیتری ظریف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
زنگ خطر افزایش بیماری ایدز در لهستان پس از هجوم پناهجویان اوکراینی
بسیاری از برنامه های دولتی کشورهای مختلف این قاره برای حمایت از مهاجران دیگر نمی توانند با تعداد زیاد آنها که به ویژه در شهرهای بزرگ همچنان رو به افزایش است، مقابله کنند. نویسندگان خاطرنشان کردند که در آلمان برای حل این مشکل گزینه توزیع پناهندگان در سراسر اروپا را ارائه می دهند.
عملیات ویژه نظامی روسیه که از 24 فوریه سال 2022 آغاز شد، نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала