آمریکا به اعطای تابعیت روسیه به اسنودن واکنش نشان داد

© AP PhotoБывший сотрудник ЦРУ Эдвард Сноуден
Бывший сотрудник ЦРУ Эдвард Сноуден - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا کسب شهروندی روسیه توسط ادوارد اسنودن، کارمند اطلاعاتی سابق این کشور را "رسمی شدن وفاداری وی به فدراسیون روسیه" خواند که ادعا می شود او مدت‌هاست نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: "ما از اخبار منتشره مطلع هستیم که ادوارد اسنودن تابعیت فدراسیون روسیه را به دست آورده است. البته ما در موقعیتی نیستیم که صحت این موضوع را تایید کنیم."
وی افزود: "تنها چیزی که می توانم اضافه کنم این است که آقای اسنودن مدت ها است که وفاداری خود را به روسیه نشان داده و این اقدام فقط آن را رسمی کرد."
روز جمعه، آناتولی کوچرنا، وکیل اسنودن گفت که موکلش سوگند وفاداری یاد کرده و پاسپورت روسیه دریافت کرده و همسرش نیز درمرحله تقدیم درخواست تابعیت است.
معرفی برنامه ای جاسوسی برای گوشی های همراه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2022
اسنودن سوگند تابعیت روسیه را ادا کرد
اسنودن در پایان ماه سپتامبر با فرمان رئیس جمهور، تابعیت روسیه را دریافت کرد.
اسنودن در ژوئن 2013 با تحویل دادن تعدادی از مطالب سری و طبقه بندی شده در مورد برنامه های جاسوسی سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا در اینترنت به روزنامه های واشنگتن پست و گاردین، یک جنجال بزرگ بین المللی را به راه انداخت. پس از آن، او به هنگ کنگ و از آنجا به مسکو پرواز کرده و در انجا مدتی در منطقه ترانزیت فرودگاه شرمتیوو بود.
روسیه پس از امتناع تعدادی از کشورهای دیگر، به اسنودن به شرط توقف فعالیت های خود علیه ایالات متحده به مدت یک سال پناهندگی موقت اعطا کرد. اسنودن در آگوست 2014 مجوز اقامت سه ساله در فدراسیون روسیه را دریافت کرد و متعاقباً مجوز اقامت نامحدود برای او صادر شد.
خود اسنودن دیروز جمعه اقامت خود در روسیه را با این واقعیت توضیح داد که مقامات آمریکایی گذرنامه او را لغو کردند. او در توییتر خود نوشت: "من در روسیه هستم زیرا کاخ سفید به عمد گذرنامه من را باطل کرد تا در اینجا به دام بیفتم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала