- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای ویژه لهستان وارد اوکراین شدند

© AP Photo / Ceerwan Azizنیروهای ویژه لهستان وارد اوکراین شدند
نیروهای ویژه لهستان وارد اوکراین شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
یک گروه متشکل از ماموران سازمان های اطلاعاتی و سربازان نیروهای ویژه لهستان وارد شهر مارگانتس در استان دنپروپتروفسک اوکراین شدند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نماینده سازمان های نظامی روسیه به نقل از منابعی در نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرده است.
به گفته وی، وظیفه این واحد نظامی لهستانی فیلتر کردن و پاکسازی افرادی است که به روسیه کمک می کنند. در عین حال، این خارجی ها یونیفورم اوکراینی پوشیده و تابع فرماندهی ناتو هستند.
سه گانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2022
نخست وزیران اوکراین، لهستان و لیتوانی بیانیه ای را در حمایت از کی یف به امضا رساندند
پیش از این، آندری ماروچکو، افسر نیروهای جمهوری خلق لوهانسک، دلایل تیراندازی بین لهستانی ها و اوکراینی ها در جبهه را نام برد. به گفته وی، مزدوران لهستانی در مقایسه با پرسنل نظامی نیروهای مسلح اوکراین دارای امتیازاتی هستند و با اوکراینی ها به عنوان افراد درجه دوم رفتار می کنند.
روز 25 نوامبر، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه به سه پایگاه موقت مزدوران لهستانی در استان خارکف حمله کردند. به گفته وی، محل استقرار موقت مزدوران در حوالی روستای ولیکی خوتور قرار داشت. در نتیجه حملات با سلاح های بسیار دقیق نیروهای هوافضای روسیه، بیش از 200 نفر که در طرف اوکراین می جنگیدند نابود شدند. علاوه بر این، نیروی هوایی روسیه بیش از صد مزدور "لژیون خارجی" را در منطقه سورسک و سلاویانسک در جمهوری خلق دونتسک از بین برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала