سازمان ملل خواستار تحقیق درباره گزارش‌های مربوط به قتل اسیران جنگی روس شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل
 سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2022
اشتراک
فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در اظهار نظر درباره درخواست داریا موروزوا، آمبوزدمان (دادآور) جمهوری خلق لوهانسک در رابطه با انتشار فیلم اسیران جنگی کشته شده روس گفت: سازمان ملل خواستار تحقیق درباره همه گزارش‌های نقض حقوق بشر و سپردن عاملان آن به دست عدالت شد.
به گزارش اسپوتنیک، وی تأکید کرد: "ما از همه طرف‌های درگیری خواستیم تا همه گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر موجود را به طور کامل بررسی کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند".
پیشتر وزارت دفاع اوکراین گزارش داده بود که ارتش اوکراین عمداً ده نظامی اسیر روس را کشته است. آنها خاطرنشان کردند که این اولین و یگانه جنایت جنگی نیست، بلکه یک عمل رایج در نیروهای مسلح اوکراین است.
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
وزارت خارجه روسیه: هیچ کس نمی تواند از مجازات به خاطر اعدام اسرای روس در اوکراین فرار کند
ویدئویی که شبه‌نظامیان اوکراین را نشان می‌دهد که به سربازان روسیه که روی زمین افتاده و تسلیم شده بودند تیراندازی می‌کنند، روز جمعه در اینترنت منتشر شد. به گفته والری فادیف رئیس شورای حقوق بشر روسیه، این اتفاق در منطقه ماکییوکا رخ داد. وی این حادثه را جنایت آشکار خواند و گفت که خواستار رسیدگی بین المللی به آن است. شورای حقوق بشر روسیه این ویدئو را به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، عفو بین الملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و دیگر سازمان ها ارسال کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала