وزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را اقتصاد بازار نمی داند

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of Commerceوزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را اقتصاد بازار نمی داند
وزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را  اقتصاد بازار نمی داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد مقامات این کشور تصمیم گرفته اند اقتصاد روسیه را از داشتن وضعیت حقوقی اقتصاد بازار محروم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه خاطرنشان ساخت: "این تصمیم به منزله قبول رسمی افزایش نفوذ دولت روسیه بر اقتصاد این کشور است که صنایع ایالات متحده را هنگام تلاش برای رقابت در سطح جهانی در وضعیت نامساعدی قرار می دهد.
وزارت بازرگانی آمریکا تاکید کرد که این امر به واشنگتن اجازه می دهد تا قوانین ضد دامپینگ را علیه مسکو "با قدرت کامل" اعمال کند. مقامات همچنین انتظار دارند به دلیل "عملیات واردات ناعادلانه" که موسسات روسیه طبق قانون انجام می دهند، فشار کمتری بر موسسات آمریکایی وارد شود.
روز قبل، وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم ایالات متحده را برای توقف ارزیابی روسیه به عنوان یک اقتصاد بازار در رویه های ضد دامپینگ خود اعلام کرد.
آخرین باری که وزارت بازرگانی ایالات متحده وضعیت بازاری اقتصاد روسیه را برای رویه های ضد دامپینگ این کشور تایید کرد، اکتبر گذشته بود.
در آن زمان، وزارت توسعه اقتصادی روسیه احتمال می داد که واشنگتن به روش‌های محاسبه دامپینگ که برای صادرکنندگان اتحاد جماهیر شوروی و روسیه قبل از الحاق این کشور به سازمان تجارت جهانی (WTO) اعمال می‌شد، بازنخواهد گشت.
در این وزارتخانه روسیه خاطرنشان می کردند که اقتصاد روسیه در سال 2002 وضعیت بازار را از وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت کرد. تا آن لحظه، روسیه کشوری دارای اقتصاد "غیر بازاری" در نظر گرفته می شد که توانایی محافظت از منافع صادرکنندگان داخلی را بدتر می کرد. این امر همچنین منجر به افزایش تعرفه های ضد دامپینگ توسط ایالات متحده می شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала