کونته: منافع استراتژیک اتحادیه اروپا را نمی توان به منافع ایالات متحده تقلیل داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کونته: منافع استراتژیک اتحادیه اروپا را نمی توان به منافع ایالات متحده تقلیل داد
کونته: منافع استراتژیک اتحادیه اروپا را نمی توان به منافع ایالات متحده تقلیل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
نخست وزیر سابق ایتالیا: اتحادیه اروپا باید برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین ابتکار عمل را به دست گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر جنبش سیاسی-اجتماعی اپوزیسیون 5 ستاره، گفت: منافع استراتژیک اتحادیه اروپا را نمی توان به منافع ایالات متحده تقلیل داد و بنابراین اتحادیه اروپا باید برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین ابتکار عمل را به دست گیرد.
وی افزود: 'اتحادیه اروپا باید منافع راهبردی را دنبال کند که نمی توان آن را به منافع واشنگتن تقلیل داد. باید سر خود را بلند کند. اروپا باید رهبری معتبری از خود نشان دهد که می تواند به راه حلی پایدار و پایدار برای این مناقشه منجر شود".
وی تاکید کرد: لازم است با نقش فعال اتحادیه اروپا و مشارکت مقدس در یک کنفرانس بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد حاضر شویم.
به گفته کونته، دولت جدید ایتالیا باید به دنبال اجرای چنین استراتژی در چارچوب اتحادیه اروپا و ناتو باشد. در همین راستا، وی از برنامه های ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف انتقاد کرد.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که اکنون باید آتش متوقف شود و این چرخش به سمت مذاکره انجام شود. ما معتقد نیستیم که دنبال کردن استراتژی برای تامین سلاح های جدید درست است. ما اوکراین را به طور کامل مسلح کرده ایم، اکنون به چرخش به سوی آتش بس و مذاکرات صلح نیاز داریم.
روز شنبه، کونته در تظاهرات هزاران نفری در رم شرکت کرد که شرکت کنندگان در آن خواستار گفتگوهای صلح درباره اوکراین شدند. وی تاکید کرد که این اقدام توسط "بسیاری از شهروندانی که هنوز فرصت شنیده شدن را نداشته اند و به طور جدی نگران راهبردی هستند که تنها واقعیت آن تشدید مداوم نظامی، افزایش خونریزی و خطر انفجار هسته ای است" انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала