- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

غرب مهمترین اشتباه اتحادیه اروپا و آمریکا را نسبت به پوتین اعلام کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
ساکس ، کارشناس اقتصاد آمریکا بیان کرد: اروپا دستور آمریکا را می پذیرد و تصمیم دارد بر پوتین پیروز گردد.
به گزارش اسپوتنیک، جفری ساکس، کارشناس اقتصادی آمریکایی در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی RTP اعلام کرد که اگر اروپا مواضع خود را نسبت به روسیه تغییر ندهد و حاضر نشود به سرمیز مذاکره برگردد، می تواند در انتظار " افغانستان جدیدی" در نزدیکی مرزهای خود باشد و آن اوکراین است.
وی افزود: " اروپا قهرمان دیپلماسی بود. ولی در حال حاضر فقط خط آمریکا را می پذیرد: ما باید بر پوتین پیروز شویم! ما وارد مذاکرات نمی شویم! و غیره. اما چنین روشی برای اتحادیه اروپا که در خط مقدم است بسیار خطرناک می باشد و می تواند آسیب فراوانی ببیند.
وی این سیاست را بزرگترین اشتباه نسبت به پوتین می داند. اگر آمریکا و اروپا مذاکره می کردند در آن صورت می توانستند راهکاری برای حل این مناقشه پیدا کنند، اما بروکسل پیرو دستور آمریکاست نه عقل.
ساکس ادامه می دهد: آمریکا اوکراین را تبدیل به افغانستان دوم می کند و در ویرانه هایش باقی می گذارد.این سبک آمریکایی است.
وی در آخر نتیجه گیری میکند: قبل از شروع مناقشه من بیان کردم که اگرآمریکا به همین روش ادامه دهد، اوکراین تبدیل به افغانستان دوم میشود.آنقدر ما افغانستان را دوست داشتیم تا ویرانش کردیم. این سبک آمریکایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала