سفیر روسیه هدف احتمالی خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم را اعلام کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnyaآناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده در مقاله ای برای مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت: خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم با هدف از بین بردن کامل روابط انرژی بین روسیه و اروپا است که مجبور به روی آوردن به جایگزین های گران قیمت است.
به گزارش اسپوتنیک، وی معتقد است بازندگان پس از خرابکاری در خطوط لوله روسیه، شهروندان عادی و کل صنایع بودند.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: "بدیهی است که این اقدام خرابکارانه با هدف قطع کامل روابط دوجانبه سودمند انرژی بین اروپا و روسیه انجام شد. هدف این بود که مصرف کنندگان منطقه را به طور اساسی به سمت منابع گران قیمت سوق دهد، خواه گاز مایع خارجی یا فناوری های جدید پاک باشد."
سفیر روسیه همچنین "حمله به زیرساخت ها" را سابقه ای بسیار خطرناک خواند.
لیز تراس نخست وزیر جدید بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2022
آیا تراس از انفجار نورد استریم خبر داشت؟
آنتونوف تاکید کرد: "هر تاسیسات بسیار مهم، هر کجا که باشد، اکنون در معرض تهدید است. علاوه بر این، این اقدام تروریستی نمی تواند بدون مشارکت دولت انجام شود."
این حملات در 26 سپتامبر به طور همزمان به دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم 1 و نورد استریم 2 انجام شد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر آنها غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پس از آسیب وارده به خطوط لوله گاز نورد استریم، پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در پایان اکتبر اعلام کرد که گازپروم اجازه یافته است محل انفجار نورد استریم را بررسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد این بررسی به او گزارش داد. رئیس جمهور تاکید کرد که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم یک حمله تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала