گزارش و تحلیل

روسیه و سه جبهه غربی مقابلش

© Sputnik / Alexei DanichevФлаг России на восточном склоне Эльбруса
Флаг России на восточном склоне Эльбруса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
رسانه عربی، پیروزی روسیه بر اوکراین و ناتو را تنها "بحث زمان" دانست
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "البیناء" می نویسد، غرب دریافته است که شکست روسیه با قدرت نظامی کنونی غیرممکن است. پیروزی مسکو بر رژیم کی یف و ناتو فقط موضوع زمان است. بنابراین، اکنون وزارت دفاع ایالات متحده از مقامات می خواهد تا وضعیت اوکراین را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و به دیپلماسی دیگری متوسل شوند.
ظاهراً بحران اوکراین در حال چرخش جدیدی است. ایالات متحده به همراه اتحادیه اروپا و ناتو به هر طریقی به دنبال جلوگیری از پیروزی روسیه و پایان دادن به نفوذ آن در سطح منطقه ای و بین المللی بود. اما آنها کاملاً درک می کنند که با قدرت نظامی فعلی مسکو، این غیرممکن است. در نتیجه، پیروزی روسیه و خنثی کردن استراتژی ناتو در قبال آن فقط یک "مسئله زمان" است.
می توان گفت زمانی که واشنگتن با تامین تسلیحات پیشرفته از اوکراین حمایت کرد، تلاش هایش نتیجه داد، اما فقط تا حدی. از سوی دیگر، غرب انتظار ندارد روسیه در پاسخ به تهدیدهای آنها سکوت کند، چیزی که مستقیماً اقدامات ارتش این کشور نشان می دهد اینست که آنها همیشه نه علیه سربازان اوکراین، بلکه علیه آمریکایی ها، اروپایی ها و مسلما ناتو عمل می کنند.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، دولت جو بایدن اطلاعات ارزشمند و سلاح های قدرتمندی را در اختیار اوکراین قرار داده است. بر اساس اطلاعات موجود، مجموع کمک های نظامی آمریکا به رژیم کیف در سال گذشته بالغ بر 16 میلیارد دلار بوده است. و اخیراً مبلغ جدیدی را بیش از یک میلیارد دلار اعلام کردند. به عنوان بخشی از بسته کمکی تصویب شده، این کشور 18 سامانه موشکی HIMARS اضافی را در اختیار اوکراینی ها قرار می دهد که بیش از دو برابر زرادخانه فعلی آنهاست.
مقامات اوکراینی مشتاقانه منتظر تحویل تسلیحات اضافی هستند و بر این باورند که به آنها اجازه می دهد تا علیه نیروهای قوی تر روسیه حملات متقابل انجام دهند. همانطور که "الکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین به صراحت اعلام کرد، کمک ایالات متحده و ناتو برای جلوگیری از گسترش روسیه برای آنها اجتناب ناپذیر و ضروری است. به گفته وی، با کمک این حمایت، اوکراین توانست ثابت کند که می توان در برابر مسکو مقاومت کرد. وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد: ما از روسیه نمی ترسیم و از شرکای خود در غرب نیز می خواهیم که نترسند.
بدین ترتیب، میزان حمایت آمریکا از رژیم کیف آشکار شد. و مسکو، همانطور که معلوم شد، در واقع در سه جبهه، که توسط ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا نمایندگی می شود، می جنگد. تاکید و امیدواری ولادیمیر پوتین بر خستگی جامعه اوکراین از درگیری ها، کاهش حمایت غرب و همچنین افزایش قدرت نیروهای نظامی روسیه در خط مقدم و تأثیر جهانی کمبود انرژی و مواد غذایی می باشد. علیرغم تحریم های غرب، رهبری روسیه توانسته است به اهداف خود در اوکراین دست یابد و ناتو را غافلگیر کند که الحاق چهار منطقه اوکراین به دولت روسیه و همچنین گشودن جبهه های جدید علیه نیروهای اوکراینی گواه آن است.
در خاتمه لازم به ذکر است که مسکو در فضای ژئواستراتژیک خود فعالیت می کند و این موضوع مزیت خوبی دارد. در همین حال، واشنگتن و بروکسل متوجه می شوند که حمایت بیشتر از اوکراین نتایج مطلوب را برای آنها به همراه نخواهد داشت، بلکه خشم "خرس روسی" را متوجه آنها خواهد کرد.
این همان چیزی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "ما باید مراقب خشم روسیه باشیم و فعالانه به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای حل اختلافات باشیم. ما نمی‌توانیم با سربازان روسی که بر اساس دکترین سخت‌گیرانه خود می‌جنگند برخورد کنیم. ما باید وضعیت اوکراین را دوباره ارزیابی کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала