گسترش همکاری اسپوتنیک با رسانه های ایرانی

© Sputnik نشست نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران
 نشست نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و رادیو و تلویزیون دولتی ایران (IRIB) در چارچوب سفر نمایندگان خبرگزاری اسپوتنیک به تهران، قرارداد همکاری به امضا رساندند.
خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و رادیو و تلویزیون دولتی ایران(IRIB) در چارچوب سفر نمایندگان خبرگزاری اسپوتنیک به تهران، قرارداد همکاری به امضا رساندند. واسیلی پوشکوف، مدیر همکاری های بین المللی اسپوتنیک و سید مرتضی اصغری، مدیرکل همکاری های بین المللی صدا و سیما این سند را امضا کردند.
در این سند امکان تبادل محتوا به زبان فارسی و سایر تعاملات به منظور نزدیکی بیشتر مردم دو کشور و ایجاد درک متقابل فراهم شده است. در این مراسم، طرفین همچنین در مورد جهات احتمالی برای توسعه روابط دو جانبه و مشارکت در پروژه های مشترک بشردوستانه گفتگو کردند.
پس از امضای قرارداد، واسیلی پوشکوف اظهار داشت: در جریان مذاکرات مستقیم با همکاران خود در صدا و سیما، کاملا به وحدت اهداف و مقاصد خود متقاعد شدیم. این توافق خاص چیزی بیش از یک برخورد رسمی است که مسیر کار مشترک ما را مشخص می کند و تحت هر شرایطی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.
© Sputnikدیدار نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران
Встреча представителей информационного агентства и радио Sputnik и Гостелерадио Ирана в Тегеране  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
دیدار نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران
سید مرتضی اصغری به سطح بالای مشارکت اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که امضای تفاهم نامه عملکرد بین اسپوتنیک و سازمان صدا و سیما به زیربنای محکمی برای همکاری مثمر‌ثمر تبدیل شود و فرصتی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایجاد کند.
وی همچنین بر این نکته تاکید ورزید که تعامل فعال نمایندگان رسانه‌های روسیه و ایران به ایجاد تصویر واضح‌تر و قابل درک‌تر از فرهنگ و زندگی روسیه و ایران برای سایر کشورهای جهان کمک بکند.
سید مرتضی اصغری، مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما
آقای اصغری ابراز خوشحالی کرد که امضای تفاهم‌نامه، صدا و سیما و اسپوتنیک می‌تواند راه را برای همکاری‌های رسانه‌ای پربارتر هموار کند و روابط دوجانبه را تقویت بخشد. وی همچنین از حضور فعال‌تر رسانه های روسی در ایران استقبال کرد و تاکید کرد که این گونه فعالیت ها می تواند تصویر واقعی و بهتری از فرهنگ و مردم ایران و روسیه در اختیار جهانیان بگذارد.
همچنین خبرنگاران صدا و سیما در کلاس دانش‌افزایی مشترک واسیلی پوشکوف، مدیر همکاری‌های بین‌المللی اسپوتنیک و ایوان زاخاروف، رئیس دپارتمان همکاری با کشورهای خاورمیانه و خاورنزدیک اسپوتنیک در پروژه آموزشی "اسپوتنیک پرو" شرکت کردند. همکاران ایرانی با ویژگی‌های تولید خبر در دنیای مدرن و چالش‌های رایج رسانه‌های روسیه و ایران در دوران جنگ اطلاعاتی آشنا شدند.
© Sputnikنشست نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران
Встреча представителей информационного агентства и радио Sputnik и Гостелерадио Ирана в Тегеране  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
نشست نمایندگان خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک و صدا و سیما در تهران
پروژه " اسپوتنیک‌پرو"، پروژه ای از خبرگزاری بین المللی و رادیو اسپوتنیک برای روزنامه نگاران، دانشجویان مدارس عالی خبرنگاری، کارمندان دفاتر مطبوعاتی و مدیران رسانه‌ای در نظر گرفته شده است که با هدف به اشتراک گذاری تجربه و توسعه روابط حرفه ای با همکاران خارجی پیاده می شود. مدیران رسانه اسپوتنیک و هم دیگر کارشناسان مشهور روسی، ماژول‌ها و شخصیت های پیشرو این پروژه هستند.
در این جلسات جنبه های مختلف حرفه روزنامه نگاری از جمله تولید محتوای چندرسانه ای، کار در شبکه های اجتماعی، جذب ترافیک به منابع خبری و موارد دیگر مورد بحث قرار می گیرد. از مارس 2018، بیش از 5000 کارمند خبری از 80+ کشور در کلاس های دانش‌افزاییSputnikPro شرکت کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала