https://spnfa.ir/20221029/پیشنهاد-روسیه-برای-جایگزینی-کریدور-شمال--جنوب-به-جای-کانال-سوئز-13098992.html
روسیه: کریدور شمال – جنوب می تواند جایگزین کانال سوئز باشد
روسیه: کریدور شمال – جنوب می تواند جایگزین کانال سوئز باشد
اسپوتنیک ایران
معاون اول نخست وزیر روسیه، در مجمع اقتصادی اوراسیا از کریدور شمال - جنوب به عنوان رقیب کانال سوئز برای جایگزینی آن نام برد 29.10.2022, اسپوتنیک ایران
2022-10-29T16:00+0330
2022-10-29T16:00+0330
2022-10-29T16:02+0330
روسیه
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/04/06/7705447_0:321:3071:2048_1920x0_80_0_0_c293e5eed59b502bf6abdfa98181859b.jpg
به گزارش اسپوتنیک، آندری بلائوسوف معاون اول نخست وزیر روسیه که در مجمع اقتصادی اوراسیا در باکو سخن می گفت، پیشنهاد کرد به دلیل وجود مشکلات متعدد اقتصادی که بسته شدن کانال سوئز ایجاد می کند، بهتر است کریدور حمل و نقلی شمال - جنوب جایگزین آن شده و باکو و تهران وظیفه اپراتوری این پروژه را برعهده بگیرند.آقای بلائوسوف در این جلسه گفت :" کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب با دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، هند و چین در آینده ممکن است به رقیبی برای کانال سوئز تبدیل شود".همانطور که بلائوسوف تأکید کرد، اهمیت مسیر شمال - جنوب نه تنها با تحریمهای اعمال شده علیه اقتصاد روسیه پس از آغاز جنگ در اوکراین، بلکه به طور کلی با تغییرات در بازارهای جهانی مرتبط است. وی همچنین به جابجایی مراکز فعالیت های اقتصادی به چین، کشورهای جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس نیز اشاره کرد.به گفته معاون نخست وزیر روسیه، مسیرهای نصف النهار شروع به ایفای نقش کلیدی ای کرده اند، اکنون در واقع چنین مسیری تنها از کانال سوئز می گذرد. او گفت: "ما می دانیم که چنین انحصاری چه خطراتی برای اقتصاد جهانی ایجاد می کند."بلوسوف بسته شدن کانال سوئز در مارس 2021 را یادآور شد و افزود: به گل نشستن کشتی کانتیربر " اور گیون" که موجب مسدود شدن کانال شد موجب افزایش قیمت حمل و نقل دریایی از چین به اروپا شد و به طبع آن به یک بحران اقتصادی، افزایش قیمت نفت و سایر منابع منجر شد.
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/04/06/7705447_245:0:2976:2048_1920x0_80_0_0_07060bb3e51346a45d5210b6d92941f3.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
روسیه
روسیه: کریدور شمال – جنوب می تواند جایگزین کانال سوئز باشد
16:00 29.10.2022 (بروز رسانی شده: 16:02 29.10.2022) معاون اول نخست وزیر روسیه، در مجمع اقتصادی اوراسیا از کریدور شمال - جنوب به عنوان رقیب کانال سوئز برای جایگزینی آن نام برد
به گزارش اسپوتنیک، آندری بلائوسوف معاون اول نخست وزیر روسیه که در مجمع اقتصادی اوراسیا در باکو سخن می گفت، پیشنهاد کرد به دلیل وجود مشکلات متعدد اقتصادی که بسته شدن کانال سوئز ایجاد می کند، بهتر است کریدور حمل و نقلی شمال - جنوب جایگزین آن شده و باکو و تهران وظیفه اپراتوری این پروژه را برعهده بگیرند.
آقای بلائوسوف در این جلسه گفت :" کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب با دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، هند و چین در آینده ممکن است به رقیبی برای کانال سوئز تبدیل شود".
همانطور که بلائوسوف تأکید کرد، اهمیت مسیر شمال - جنوب نه تنها با تحریمهای اعمال شده علیه اقتصاد روسیه پس از آغاز جنگ در اوکراین، بلکه به طور کلی با تغییرات در بازارهای جهانی مرتبط است. وی همچنین به جابجایی مراکز فعالیت های اقتصادی به چین، کشورهای جنوب شرق آسیا و حوزه خلیج فارس نیز اشاره کرد.
به گفته معاون نخست وزیر روسیه، مسیرهای نصف النهار شروع به ایفای نقش کلیدی ای کرده اند، اکنون در واقع چنین مسیری تنها از کانال سوئز می گذرد. او گفت: "ما می دانیم که چنین انحصاری چه خطراتی برای اقتصاد جهانی ایجاد می کند."
بلوسوف بسته شدن کانال سوئز در مارس 2021 را یادآور شد و افزود: به گل نشستن کشتی کانتیربر " اور گیون" که موجب مسدود شدن کانال شد موجب افزایش قیمت حمل و نقل دریایی از چین به اروپا شد و به طبع آن به یک بحران اقتصادی، افزایش قیمت نفت و سایر منابع منجر شد.