بایدن درباره سخنان پوتین در مورد سلاح های هسته ای اظهار نظر کرد

© AP Photo / Evan Vucci بایدن
 بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفته است که اشاره‌های مستمر ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه به سلاح‌های هسته‌ای در تضاد با ادعای عدم تمایل به استفاده از این سلاح ها است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فدراسیون روسیه در جلسه عمومی باشگاه گفتگوی والدای گفت که مسکو نیازی به حمله هسته ای به اوکراین ندارد. پوتین از کسانی که ادعا می کنند ممکن است فدراسیون روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند، خواست دکترین نظامی روسیه را بخوانند.
بایدن در مصاحبه با نیوزنیشن گفت "من فکر می کنم اگر او چنین مقاصدی ندارد، چرا به صحبت در مورد آن ادامه می دهد؟ چرا او در مورد امکان استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی صحبت می کند. او در رویکرد خود در این زمینه بسیار خطرناک بود. او می تواند همه اینها را هنگام خروج از اوکراین تکمیل کند."
پوتین: ما به حمله اتمی به اوکراین نیاز نداریم، منطقی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
پوتین: ما به حمله اتمی به اوکراین نیاز نداریم، منطقی نیست
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد مصاحبه بایدن، که در آن رئیس جمهور آمریکا گفت که پوتین نمی تواند بدون مجازات به صحبت درباره استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی ادامه دهد، گفت: تمرینات روزانه ایالات متحده و کشورهای اروپایی در لفاظی های هسته ای، اقدامی مضر و تحریک آمیز است، فدراسیون روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "نازی زدایی و غیرملیتاریزه کردن اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول عملیات خود را به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. به گفته پوتین، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала