- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

عفو بین الملل، اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد

© AP Photo / Vadim Ghirda عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل، نیروهای اوکراینی با قرار دادن سلاح در مدارس و بیمارستان‌های شهرها و به خطر انداختن غیرنظامیان، هنجارهای حقوقی بین‌المللی و قوانین نظامی را نقض می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین الملل گفت: "ما مواردی را مستند کرده‌ایم که نیروهای اوکراینی هنگام عملیات در مناطق پرجمعیت، مردم غیرنظامی را به خطر انداخته و قوانین نظامی را نقض کرده‌اند... قرار داشتن در موقعیت دفاعی، ارتش اوکراین را از رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی معاف نمی‌کند".
بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح اوکراین "با استفاده از سامانه های تسلیحاتی در مناطق پرجمعیت، از جمله مدارس و بیمارستان ها، به مردم غیرنظامی آسیب وارد می کنند." این گزارش خاطرنشان می کند که این نه تنها قوانین نظامی، بلکه قوانین بین المللی بشردوستانه را نیز نقض می کند.
اوکراین نیروهای حافظ صلح خود را از کوزوو خارج می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین نیروهای حافظ صلح خود را از کوزوو خارج می کند
عفو بین الملل یک سازمان غیردولتی است. مأموریت آن "انجام تحقیقات و اقدامات با هدف پیشگیری و ریشه کنی نقض فاحش حقوق بشر است."
این سازمان از تعدادی از دولت ها و ساختارهای بین المللی از جمله وزارت خارجه آمریکا، مقامات بریتانیا، کمیسیون اروپا کمک مالی دریافت می کند. بر اساس گزارش رسانه ها، جورج سوروس میلیاردر آمریکایی نیز از طریق بنیاد "جامعه باز" خود، بودجه قابل توجهی را به عفو بین الملل اختصاص می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала