شیمی دانان فرمول جدیدی را برای نشان دادن منشا حیات بر روی زمین ایجاد کرده اند

CC0 / Pixabay/ColiN00B / روز جهانی زمین
روز جهانی زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
شیمی دانان موسسه تحقیقاتی اسکریپس سری جدیدی از واکنش های شیمیایی را کشف کردند که به عقیده آنها منجر به پیدایش حیات بر روی زمین شده است . کار این دانشمندان در مجله Nature Chemistry منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تیم تحقیقاتی دانشمندان چگونگی تکامل شیمی بیورگانیک را بازسازی کرده است. دانشمندان فرآیندهای شیمیایی کنونی را که برای آنها شناخته شده است، به عنوان مبنا در نظر گرفتند.
امروزه در سلول ها، اسیدهای آمینه از اسیدهای آلفا کتو با کمک آنزیم ها و نیتروژن تولید می شوند. در کار قبلی، دانشمندان ثابت کردند که آلفا-کتو اسیدها می‌توانستند در آغاز تاریخ زمین وجود داشته باشند، اما در آن زمان هیچ آنزیمی وجود نداشت.
استدلال دانشمندان برای منشا فرازمینی حیات در کره زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2019
استدلال دانشمندان برای منشا فرازمینی حیات در کره زمین
شیمی دانان در کار خود نشان دادند سیانید که در آن زمان وجود داشت، می تواند با موفقیت جایگزین آنزیم ها به عنوان کاتالیزور واکنشی شود که اسیدهای آمینه تولید می کند. سپس دانشمندان به طور تجربی، عنصر سوم - دی اکسید کربن را پیدا کردند که به ظاهر شدن اسیدهای آمینه کمک می کند.
علاوه بر این، محققان متوجه شدند که محصول جانبی از همان واکنش شیمیایی، اوروتات است که پیش ساز نوکلئوتیدهایی می باشد که RNA و DNA را می سازند.
دانشمندان بر این باورند که از آنجایی که سنتز اسیدهای آمینه در سلول‌های آلی به استثنای استفاده از آنزیم‌ها به جای سیانید تقریباً مشابه واکنش‌های پیشنهادی انجام می‌شود،این فرآیندها هستند که به عنوان منشاء اولیه حیات در کره زمین عمل می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала