آبجوی فنلاندی ناتو به بازار آمد +ویدئو، عکس
اشتراک
لوگوی جدید آبجوی فنلاندی به مناسبت درخواست عضویت در ناتو با تقاضای بالای آن همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فنلاند روز چهارشنبه هجدهم ماه مه رسما درخواست خود مبنی بر پیوستن به ناتو را به دبیر کل این سازمان تسلیم کرد. این تصمیم فنلاند چندی پیش در تاریخ ۱۲ مه اعلام شده بود و واکنشهای مختلفی برانگیخته بود. از جمله آنها، واکنش آبجوساز ۴۲ ساله فنلاندی ساکن منطقهای در نزدیکی مرز روسیه بود که تصمیم گرفت لوگویی مرتبط با ناتو برای آبجوهایش آماده کند.
پتری وانتینن ۴۲ ساله مالک یک آبجوسازی کوچک در منطقه ساونلینا است و تنها ۵۰ کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد. این منطقه همیشه در خط مقدم نبردهای بین روسیه و فنلاند بوده است. دو نبرد مهم در جنگ جهانی دوم در این منطقه بین فنلاند و روسیه رخ داد. ساختمان آبجوسازی سازهای با آجرهای سرخ است که در سال ۱۹۰۹، یعنی زمانی که فنلاند هنوز بخشی از امپراطوری روسیه تزاری بود بنا شده است.
لوگوی جدید، یک شوالیه با صلیب ناتو بر سینه را به تصویر میکشد. این آبجو هنگام جلسه پارلمان فنلاند بر سر پیوستن به ناتو با یک توییتر که کلمه "ناتو" در آن ایهام داشت مشهور شد این آبجو "شادترین آبجو با طعم آزادی" نام گرفته است.
اکنون تعداد مشتریان این مارک بیش از ۲۰ برابر شده است. پتری وانتین میگوید ابتدا تصمیم خود را مسخره میدانست. وی انتظار استقبال پرشور مردم به این آبجو را نداشته است. در حالی که پیش از این تنها روزی ۱۰۰ آبجو میفروخته، اکنون بیش از ۲۰۰۰ مشتری در روز دارد و میگوید درخواستهای خرید از تمامی نقاط جهان، حتی از نقاطی دور دست مثل ژاپن دریافت میکند. وی و هشت کارمندش حتی نمیتوانند به اندازه کافی و متناسب با تقاضا آبجو تولید کنند.