واشنگتن پست: قیمت مواد غذایی در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید

© Sputnik / Sergey Mamontovواشنگتن پست: قیمت مواد غذایی در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید
واشنگتن پست: قیمت مواد غذایی در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
واشنگتن پست اعلام کرد: به دلیل تحریم ها علیه روسیه، قیمت مواد غذایی در آمریکا از اوایل دهه ۱۹۸۰ به یک رکورد تاریخی رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست می نویسد: در ایالات متحده، بحران اوکراین منجر به شدیدترین جهش قیمت مواد غذایی از اوایل دهه ۱۹۸۰ شد.
به گزارش این نشریه، در ابتدای هفته، معاملات آتی ذرت در بورس کالای شیکاگو از ۸ دلار در هر بوشل فراتر رفت که بالاترین رکورد در تقریبا یک دهه بود.
همانطور که نویسنده مقاله توضیح می دهد، این وضعیت به دلایل مختلفی ایجاد شده است.
بنابراین، در اواسط آوریل، جو بایدن قول داد تا تابستان اجازه فروش بنزین با محتوای اتانول بالا را بدهد، که ظاهراً باید قیمت ها را در پمپ بنزین ها کاهش دهد. این روزنامه می نویسد در عین حال این امر بر محیط زیست نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و منجر به افزایش قیمت محصولات می شود.
واقعیت این است که برای به دست آوردن اتانول به ذرت نیاز است که معمولاً در تولید کالاهای مصرفی و برای خوراک حیوانات استفاده می شود.
این رسانه خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه ۶۰ درصد هزینه های دامپروری مربوط به خوراک است، کارشناسان انتظار دارند که قیمت گوشت گاو، خوک، مرغ و برخی از انواع ماهی افزایش یابد. هزینه گوشت نیز تحت تأثیر افزایش قیمت کودهای شیمیایی مرتبط با آنچه در اوکراین اتفاق می افتد خواهد بود. این نشریه از دیگر عوامل تأثیرگذار، آنفولانزای پرندگان، خشکسالی در کالیفرنیا و ترافیک در مرز با مکزیک را نسبت داد.
پس از شروع عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی سازی و نازی زدایی اوکراین، رئیس جمهور ایالات متحده ممنوعیتی را برای تامین انرژی روسیه اعمال کرد که پس از آن قیمت آنها به سرعت شروع به افزایش کرد.
علاوه بر این، ایالات متحده افزایش قیمت مواد غذایی را ثبت کرد. بر اساس اعلام وزارت کار، قیمت کالاهای مصرفی تا پایان اسفندماه سالانه ۸.۵ درصد افزایش یافته است. که این رشد بالاترین میزان از دسامبر ۱۹۸۱ بوده است. به گفته بایدن، این اتفاق ظاهراً به تقصیر روسیه رخ داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала