بلینکن مدعی شد ایران به دنبال اجرای ترور پمپئو است

© AFP 2023 / JOE RAEDLEبلینکن مدعی شد ایران به دنبال اجرای ترور پمپئو است
بلینکن مدعی شد ایران به دنبال اجرای ترور پمپئو است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا: ایران همچنان در تلاش است تا پمپئو را ترور کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیپل گزت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه با حضور در کنگره گفت: تلاش‌های ایران برای ترور وزیر خارجه سابق مایک پمپئو واقعی بوده و ادامه دارد.
بلینکن هنگام شهادت در مقابل هیئت سنا، جزئیاتی را که ماه گذشته در گزارش حساس وزارت امور خارجه منتشر شد، تایید و کار یک ترتیب امنیتی برای وزیر سابق را که شامل حفاظت شبانه‌روزی دولت می‌شد، تشریح کرد.
وی گفت: مطمئن نیستم که در یک محیط باز چه بگویم، اما اجازه دهید به طور کلی بگویم که تهدیدی مداوم علیه مقامات آمریکایی، چه در حال حاضر و چه در گذشته وجود دارد. ما مطمئن می‌شویم و تا زمانی که طول بکشد مطمئن می‌شویم که از مردم فعلی و سابق خود در صورت تهدید محافظت می‌کنیم.
پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر سیا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، یکی از طراحان رویکردهای تندرو دولت در قبال تهران بود که تحریم‌ها را پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اجرا و از ترور سردار سلیمانی حمایت کرد.
بر اساس گزارش ماه گذشته وزارت امور خارجه به کنگره، این وزارتخانه ماهانه بیش از 2 میلیون دلار برای محافظت از پمپئو و یکی از دستیاران ارشد سابق او، برایان هوک، هزینه می‌کند و تا به امروز بیش از 13 میلیون دلار هزینه کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала