چین ۶ ماموریت فضایی در سال ۲۰۲۲ برای تکمیل ایستگاه مداری ملی در نظر دارد

© REUTERS / China Dailyچین ۶ ماموریت فضایی در سال ۲۰۲۲ برای تکمیل ایستگاه مداری ملی در نظر دارد
چین ۶ ماموریت فضایی در سال ۲۰۲۲ برای تکمیل ایستگاه مداری ملی در نظر دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
مدیر دفتر مهندسی فضایی چین، روز یکشنبه اعلام کرد: چین شش ماموریت فضایی را تا پایان سال ۲۰۲۲ برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی ملی تیانگونگ برنامه ریزی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون مرکزی چین، هائو چون مدیر دفتر مهندسی فضایی چین، گفت: طبق برنامه، ما در سال ۲۰۲۲ شش ماموریت برای تکمیل ایستگاه فضایی مداری ملی خواهیم داشت.
به گفته این مقام مسئول، پرتاب موشک های حامل ماژول ها و سایر تجهیزات برای ایستگاه فضایی برای ماه های می، ژوئن، ژوئیه و اکتبر سال جاری برنامه ریزی شده است.
چین ساخت اولین ایستگاه مداری مدولار بلندمدت خود را در ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ آغاز کرد، زمانی که ماژول هسته تیان هه با موفقیت به مدار پرتاب شد. این ایستگاه شامل دو ماژول آزمایشگاهی اضافی به نام‌های ونتیان و منگ تیان است که انتظار می‌رود امسال راه‌اندازی شوند.
این ایستگاه دارای سه خدمه ماموریت های عادی و شش خدمه در هنگام ورود خدمه جدید خواهد بود.ماژول هسته تیان هه بزرگترین فضاپیمایی است که تا به حال در چین ساخته شده است که محل زندگی، ناوبری و کنترل ایستگاه را فراهم می کند. ماژول اصلی مجهز به دو درگاه اتصال برای ماژول‌های ونتیان و منگ تیان و سه درگاه اتصال دیگر برای فضاپیماهای سرنشین دار و باری است.
روز شنبه، فضاپیمای سرنشین دار شن ژو-۱۳ با موفقیت در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمد. سه فضانورد پس از گذراندن ۱۸۳ روز در ایستگاه تیانگونگ به زمین بازگشتند که طولانی‌ ترین ماموریت فضایی کشور تا به امروز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала