خودپرداز‌هایی که در نوروز پول ندارند +ویدئو، عکس

© AP Photo / Vahid SalemiIranians use ATM machines of Bank Melli Iran in downtown Tehran, Iran (File)
Iranians use ATM machines of Bank Melli Iran in downtown Tehran, Iran (File) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
اشتراک
تعداد قابل توجهی از خودپرداز‌های بانک‌های دولتی و خصوصی ایران فاقد اسکناس هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در حالیکه پیش از سال نو و در آستانه‌ی شروع سال جدید بانک مرکزی ایران اعلام کرد تراکنش‌های مالی رکورد زده است نه تنها نشدن سقف برداشت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز بیشتر نشده است بلکه در آستانه تعطیلات نوروزی بسیاری از عابربانک‌ها پول نقد نداشتند. جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی در این‌باره گفت: "به تدریج در شهر‌ها کمبود وجه نقد در خودپرداز‌ها به حالت عادی باز می‌گردد."
سال‌های گذشته بانک مرکزی اعلام می‌کرد سقف برداشت پول از خودپردازها بیشتر می‌شود و از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار افزایش می یابد.
کمبود و نبود پول نقد در دستگاه‌های خودپرداز مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است و بسیاری از آنها ضمن اینکه عنوان می‌کنند به چندین عابربانک مراجعه کرده‌اند و نتوانسته‌اند پول نقد بردارند، از وضعیت بهم ریخته شهر و بی‌نظمی‌های پی در پی شاکی هستند.
کاربرانی با اشاره به افزایش پرداخت‌های اینترنتی و وجود دستگاه کارتخوان در تمام فروشگاه‌ها، عنوان می‌کنند همچون گذشته همراه داشتن پول نقد، برداشت پول از خودپرداز و حتی نیازی به افزایش سقف برداشت و وجود پول نقد در دستگاه‌های ATM نیست. اما جمعی از کاربران عنوان می‌کنند با توجه قانون مالیاتی جدید دستگاه‌های کارتخوان، بسیاری از فروشندگان از مردم پول نقد طلب می‌کنند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала