گزارش و تحلیل

شرکت هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع جهانی بین‌المجالس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران هيأتی متشكل از ۵ نماينده مجلس و عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، به منظور شركت در يكصدوچهل‌وچهارمين اجلاس مجمع جهانی بين‌المجالس (IPU) كه طی روزهای ٢٩ اسفند ١۴٠٠ لغايت ۴ فروردين ١۴٠١ در اندونزی برگزار می‌شود، عازم اين كشور شدند.
در این اجلاس كه با رعايت كامل پروتكل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، نمايندگان مجالس بيش از ١١۵ كشور جهان حضور داشته و پيرامون موضوعات مختلف از جمله "تغييرات اقليمی و آب‌وهوایی، بازنگری در رويكردهای بين‌المللی در قبال صلح پايدار در جهان، بهره‌وری از فناوری‌اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش و تعليم به‌ويژه در دوران همه‌گيری ويروس كرونا، مقابله با قاچاق انسان و نقض حقوق بشر در روند مهاجرت‌های بين‌المللی و همچنين نقش پارلمان‌ها در ارتقای سلامت و بهداشت مادران، نوزادان و كودكان در دوره شيوع كوويد١٩ و پس از آن و رفع فقر و نابرابری در ميان زنان جهان" بحث و گفتگو خواهند كرد.
اجلاس اندونزی، همچنين موضوعاتی را كه مربوط به تحولات جاری سياسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان باشد زير عنوان ماده اضطراری در دستور كار خود خواهد داشت. همچنين نشست نمايندگان جوان مجالس جهان در اين اجلاس، جلسات خود را برگزار خواهد كرد.
هيأت پارلمانی ایران متشكل از آقايان مجتبی رضاخواه (دبيرکل گروه بين‌المجالس ایران و رئيس هيات اعزامی)، مرتضی محمودوند، علی رضایی، محسن فتحی و خانم الهام آزاد در نشست‌های مختلف مجمع عمومی، شورای بين‌المجالس، كميته‌های تخصصی دائمی اتحاديه بين‌المجالس، مجمع نمايندگان زن، مجمع نمايندگان جوان و نيز ميزگردهای مرتبط با موضوعات اجلاس، شركت و سخنرانی خواهند کرد.
هيأت پارلمانی کشورمان همچنين در نشست‌های گروه‌های منطقه‌ای آسيا-اقيانوسيه، بين‌المجالس اسلامی، مجمع پارلمان‌های آسيایی شركت خواهد کرد و در حاشيه اجلاس طي ملاقات‌های دوجانبه با مقامات پارلمانی كشورهای مختلف به بيان مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل جاری منطقه‌ای و بين‌المللی می‌پردازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала