آیا ما به تلفن همراه اعتیاد داریم؟ +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / Leungchopanنابینایی به خاطر خیره شدن به تلفن همراه
نابینایی به خاطر خیره شدن به تلفن همراه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
این روزها کار، زندگی اجتماعی و سرگرمی افراد به صورت جدایی ناپذیری با وسایل هوشمند گره خورده است و تلفن همراه دیگر مانند گذشته تنها یک وسیله برقراری تماس تلفنی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، وابستگی به گوشی موبایل عادتی بسیار بد بوده و در برخی افراد، زندگی عادی و روزمره را به طور کامل مختل می‌کند. اعتیاد به گوشی موبایل در برخی کاربران به حدی رسیده که کنار گذاشتن آن دیگر کار ساده‌ای نیست. این افراد باید به فکر ترک اعتیاد به موبایل باشند و متاسفانه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا این شرایط شدیدتر هم شده است.
موسسه تحقیقاتی پیو در ماه آوریل سال گذشته نظرسنجی انجام داد که نشان می‌دهد که حدود ۸۱ درصد از افراد بزرگسال در ایالات متحده از زمان آغاز همه‌گیری از تماس‌های ویدئویی برای ارتباط با دیگران استفاده کرده‌اند. این پژوهش نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از این افراد از این مسئله "احساس فرسودگی یا خستگی" داشته‌اند. ۳۳ درصد از کسانی هم که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند می‌گویند تلاش کرده‌اند مدت زمانی که در در اینترنت صرف می‌کنند یا با گوشی‌های تلفن هوشمند خود مشغول هستند را کاهش دهند.
البته لزوما استفاده از گوشی‌های هوشمند بد نیست. آدام آلتر، استاد بازاریابی و روانشناسی در دانشکده بازرگانی استرن دانشگاه نیویورک، در این خصوص می‌گوید: "گاهی اوقات تلفن‌های هوشمند ما را شادتر می‌کند، به دانش ما می‌افزاید و همچنین باعث افزایش میزان ارتباطات ما با دیگران می‌شود."
حال کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های خود را نسبت به این آگاه‌سازی بیان می‌کنند. بسیاری از کاربران ضمن اعتراف به اینکه خود یک معتاد به موبایل می‌باشند عنوان می‌کنند نمی‌شود گفت همه کاملا معتاد به موبایل هستند در اصل آنها معتاد به آدمای درون آن فضا هستند معتاد به فضای مجازی و گذراندن زندگی خود در آن هستند. جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که مردم دنیا مخصوصا مردم ایران چاره‌ای جز معتاد شدن به این فضای هوشمند و مجازی ندارند تا اوقات و شرایط سخت را فراموش کنند و خود را سرگرم کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала