واکسن "زنده" مرگ‌آفرین است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت دارو ثمربخشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در روسیه
ساخت دارو ثمربخشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
مرکز "گامالیا" روسیه در باره خطر مرگبار "واکسن زنده" هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز "گامالیا" روسیه در باره خطر مرگبار "واکسن زنده" هشدار داد. هرگونه گردش ویروس کرونا از جمله امیکرون، می تواند مبدل به "واکسن زنده" بشود، اگر شخص مبتلا آن را "سرپایی" رد کرده باشد. چنین واکسنی می تواند حاوی خطرات گوناگون از جمله مرگ باشد، زیرا عواقب ابتلا به این بیماری قابل پیش بینی نیست.
وی در ادامه افزود: "هیچکس نمی تواند بگوید، عواقب چنین "واکسنی" بر خلاف واکسن "اسپوتنیک" چه خواهد بود که امن بودن آن مدتهاست به اثبات رسیده است. زیرا عواقب "واکسن زنده" می تواند متفاوت باشد حتی مرگ.
سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا  خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
چرا سویه امیکرون برای کودکان خطرناک است؟
گفتنی است، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سویه امیکرون نسبت به آنتی بادی ها مقاوم است. تحقیقات نشان دادند که آنتی بادی شخصی که سلامتی خود را بازیافته عملا سویه امیکرون را مهار نمی کند. آنتی بادی پس از دو تزریق فایزر نیز کارایی کمتری نشان داد. اما پس از تزریق دز سوم، تا حدودیی تاثیر آن احیا می شود.
آنچه به واکسن روسی "اسپوتنیک وی" مربوط می شود، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز "گامالیا" اعلام کرد که این دارو نیازی به تغییر در رابطه با سویه امیکرون ندارد. این واکسن از عهده مهار کردن این سویه کرونا نیز برمی آید.
با وجود آن، مرکز "گامالیا" کار روی به‌روزرسانی "اسپوتنیک وی" را آغاز کرده است و نمونه های جدید آن آماده هستند که می توان نمونه های موجود کنونی را طی 2 ماه و نیم تا 3 ماه آینده جایگزین کرد.
دنیس لاگونوف، معاون رئیس مرکز "گامالیا" اعلام کرد که در روسیه قصد دارند واکسن چندظرفیتی ضد کرونا را بر اساس چند سویه کووید-1، مانند دلتا و امیکرون تولید کنند. گسترش سویه امیکرون به ناچار باعث افزایش رشد ابتلا به این ویروس خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала