امیرعبداللهیان: ایران حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نمی کند

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد: ما حضور نیروهای مسلح اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود و فعالیت های آنها علیه امنیت ملی کشورمان را تحمل نخواهیم کرد، در این راستا هرگونه اقدام لازم را در این مورد انجام خواهیم داد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه گفت که ایران حضور نیروهای مسلح اسرائیل در نزدیک مرزهای خود، به ویژه در خاک آذربایجان را تحمل نخواهد کرد و در صورت اقدام تجاوزکارانه اقدامات سختی را اتخاذ خواهد کرد.
ایران اظهارات اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب‌آور و تأسف‌برانگیز خواند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ایران اظهارات اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب‌آور و تأسف‌برانگیز خواند
وی همچنین با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش های نظامی توسط هر کشوری در سرزمین خود یک حق مسلم است، افزود: آخرین اظهارات منفی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، به طرف ایرانی شگفت انگیز و تأسف بار است.
ایران رزمایش نظامی خود را در اول اکتبر در قسمت شمال غربی کشور در مرز با آذربایجان و ارمنستان برگزار می کند.
علی اف گفت که جامعه آذربایجان سوالات عادلانه ای در این باره دارد، که چرا ایران قبلاً در مرز با آذربایجان مانور نداده بود، در حالیکه تعدادی از مناطق قره باغ تحت کنترل نیروهای مسلح ارمنستان بود.
مقامات ایرانی مظنون هستند که جمهوری آذربایجان در حال همکاری نظامی نزدیک با حریف منطقه ای تهران، اسرائیل است.
سرهنگ حسین پور اسماعیل اظهار داشت: چنین همکاری آذربایجان و اسرائیل به نفع باکو نیست و وجود آن را تهدید می کند.
۴۰ سال است که هیچ رابطه دیپلماتیکی بین ایران و اسرائیل وجود ندارد. در ابتدا، دلیل وخامت روابط تشکیل جمهوری اسلامی در ایران و سپس حمایت مردم فلسطین و جنبش های اسلامی در لبنان و فلسطین مانند حماس و حزب الله بود.
عامل مهم مخالفت اسرائیل با توسعه برنامه هسته ای ایران و ایجاد سلاح هسته ای بود. در دهه ۲۰۰۰، اردشیر حسن پور، مسعود علی محمدی و مجید شهریاری فیزیکدانان هسته ای ایران کشته شدند.
در سال ۲۰۲۰، محسن فخری زاده فیزیکدان هسته ای ایران، در حمله مسلحانه در شهر آبسرد ایران کشته شد، در ایران تصور می شود که سرویس های ویژه اسرائیل در این کشتارها دست داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала