پیش بینی افزایش قیمت مواد غذایی در جهان به دلیل وضعیت بحرانی در چین

© AP Photo / Ted S. Warrenپیش بینی افزایش قیمت مواد غذایی در جهان به دلیل وضعیت بحرانی در چین
پیش بینی افزایش قیمت مواد غذایی در جهان به دلیل وضعیت بحرانی در چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
ممکن است قیمت جهانی مواد غذایی در جهان به دلیل مشکلات چین در برداشت محصولات کشاورزی افزایش یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، پیش بینی می شود که بحران شدید  انرژی در چین چشم اندازهای رشد تولید را تضعیف کند که می تواند باعث افزایش دوباره قیمت ها شود. استانهای شمال شرقی از جمله جیلین، لیائونینگ و هیلونگ جیانگ که تقریبا نیمی از ذرت و سویای چین در آنها  کشت می شود،  از جمله مناطقی هستند که از کمبود برق در این کشور بیشتر آسیب دیده اند.
قیمت مواد غذایی در جهان در ۶۰ سال گذشته رکورد زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
قیمت مواد غذایی در جهان در ۶۰ سال گذشته رکورد زد
جمهوری خلق چین پس از درخواست برخی از موسسات  زراعی برای توقف یا کاهش تولید به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، امسال با مشکل تبدیل برداشت محصولات کشاورزی مواجه خواهد شد. در طول یک سال گذشته، این کشور به دلیل کمبود داخلی مقدار بی سابقه ای از محصولات کشاورزی را وارد کرده که باعث افزایش قیمت مواد غذایی شده است.
چندین شرکت به حاطر موارد قطع طولانی برق ژنراتورهای پشتیبان خریداری کرده اند. برای خشک کردن محصولات زراعی، فرایند مهم قبل از ذخیره سازی و فروش آنها به برق نیاز است. بلومبرگ خاطرنشان می سازد اگر ذرت و بادام زمینی به موقع پردازش نشوند، کیفیت آنها پایین می آید.
شرایط نامساعد آب و هوایی، افزایش تقاضا و محدودیت های شدید در استفاده از زغال سنگ چین را به کمبود فاجعه بار برق رسانده است. در این رابطه اختلال در تولید و زنجیره صادرات مواد غذایی می تواند اقتصاد جهانی را تهدید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала