هزینه ۱۲۰ میلیاردی ایرانیان برای کنسرت‌های ترکیه +ویدئو، عکس

© Sputnik / Evgenya Novozheninaهزینه ۱۲۰ میلیاردی ایرانیان برای کنسرت‌های ترکیه +ویدئو، عکس
هزینه ۱۲۰ میلیاردی ایرانیان برای کنسرت‌های ترکیه +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
ایرانیان تنها در یک ماه برای کنسرت‌های ترکیه ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه بلیت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه کنسرت خوانندگان مشهور ایرانی در استانبول در شهریور ماه آغاز شده است خبرهای بسیاری در فضای مجازی درباره سفر جمع زیادی از ایرانیان برای حضور در کنسرت‌های خوانندگان ایرانی خارج نشین به ترکیه منتشر می‌شود که حتی در این میان رسانه ملی ایران نیز در بخش خبری ۲۰:۳۰ نیز به این موضوع اشاره داشته و به آن انتقاد کرد.

تاکنون کنسرت افرادی همچون ابی و شادمهر با جمعیت بسیار زیاد ایرانیان برگزار شده است که نشان می‌دهد چه تعداد بلیت این کنسرت‌ها فروش رفته است و این در حالی‌ست که هنوز کنسرت امیر تتلو که قرار است اواخر مهر اجرا شود برگزار نشده است و احتمال می‌رود کنسرت تتلو این رقم را تا بیش از ۲ برابر افزایش دهد.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتی نوشت: «بیش از سی هزار بلیت کنسرت فقط در شهریور امسال برای ایرانی‌ها در ترکیه فروخته شده. هر بلیت را متوسط ۱۵۰ دلار در نظر بگیریم، می‌شود چهار و نیم میلیون دلار. با دلار ۲۷ هزار تومانی، می‌شود ۱۲۰ میلیارد تومان! و ایرانی‌ها حدود ۱۲۰میلیارد در ترکیه برای کنسرت خرج کرده‌اند.»

کاربران فراوانی به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند سالانه میزان زیادی ارز جهت برگزاری کنسرت‌هایی که شاید به راحتی بشود در شهری مثل کیش برگزار کرد از کشور خارج می‌شود. چرا این امکان در کشور ایران وجود ندارد که علاقمندان در کشور خود در کنسرت خوانندگان مورد علاقه‌شان شرکت کنند؟!

جمعی از کاربران به وخامت اوضاع اقتصادی عمومی ایران که در راستای آن این چنین هزینه‌های هنگفتی در همین ایام از سوی برخی از ایرانیان می‌شود اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند به توجه به شرایط موجود تنها هزینه‌های سنگین برای خرید خانه در خارج از ایران و گرفتن شهروندی نیست و به بلیت‌های کنسرت هم سرایت کرده است که این موضوع باعث حیرت غالب مردم از نابرابری شدید اقتصادی شده است.

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند آن کسانی که توانایی مالی داشته‌اند و در این کنسرت‌ها شرکت کرده‌اند کار بسیار درستی انجام داده‌اند چراکه ضمن اینگونه که پیداست شادی در ایران حرام است و به هر صورتی با مردم برخورد می‌شود که نمونه‌ی اخیر آن دستگیری گروهی از نوازندگان در دزفول می‌باشد؛ اگر این افراد پول‌های خود را برای کنسرت هزینه نمی‌کردند در بورس و سرمایه‌گذاری در ایران پول‌های خود را به راحتی از دست می‌دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала