https://spnfa.ir/20210906/نکاتی-برای-بهبود-پشتیبانی-آنلاین-کسب-و-کار-8250022.html
نکاتی برای بهبود پشتیبانی آنلاین کسب و کار
نکاتی برای بهبود پشتیبانی آنلاین کسب و کار
اسپوتنیک ایران
در دنیایی که مشتریان برای خرید خود انتخابهای متنوعی دارند، پشتیبانی آنلاین یکی از روشهای مطمئن برای جداکردن خود از سایر رقبا است. پشتیبانی آنلاین باید به... 06.09.2021, اسپوتنیک ایران
2021-09-06T18:22+0430
2021-09-06T18:22+0430
2021-09-06T18:22+0430
خارج از خبرها
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/04/0f/7737875_0:97:1920:1182_1920x0_80_0_0_8c10f4d14911b454721b9a8315b95f29.jpg
اگر مشتری از محصول ناراضی باشد و شما در زمان مقتضی با لحنی صمیمانه به او پاسخ ندهید، زیان بزرگی به بار خواهید آورد. به گفته آمار، 65 درصد مشتریان از شرکتهایی خرید میکنند که کارشناسان پشتیبانش به سرعت پاسخگوی سوالاتشان باشند.در ادامه نکاتی را ذکر میکنیم که پشتیبانی آنلاین شما را چند سطح ارتقا میدهد!محتوای کافی برای پاسخگویی به مشتری آماده کنیدمستندات کافی درباره مسائلی مانند راهنمای نصب محصول، قوانین گارانتی و سیاستهای مرجوعکردن محصول تهیه کنید تا چنین مسائل پیش پا افتادهای انرژی مرکز خدمات مشتری شما را تحلیل نبرد.مقالات آموزشی، توضیح محصول، راهنماییهای کوتاه استفاده از محصول، بلاگ پست و... میتواند بخش زیادی از سوالات کاربران را پاسخ دهد.اگر قرار است مشتری یک روز کامل را برای رسیدن به پاسخش صبر کند، فرصت بسیاری خوبی برای رقبا پیش میآید تا با او قرارداد همکاری ببندند. 65 درصد مشتریان از شرکتی خرید میکنند که ارتباطی سریع و ساده با آنها برقرار میکند.با سرعتعمل و گفتگویی صمیمانه میتوانید مشتری را نمکگیر خود کنید و تجربه فوقالعادهای از جنس ارتباط برای او بسازید. یکی از دلایلی که آمازون در دوران ویروس کرونا رشد فزایندهای داشت همین ارتباط موثر از آغاز تا پایان فرآیند خرید مشتریانش بود.در شبکههای اجتماعی حتی سریعتر پاسخ دهیدحدود نیمی از مشتریان همه مشکلات، غرزدنها و رضایتمندیهایشان را در شبکههای اجتماعی ابراز میکنند. نمیگوییم کیفیت پاسخگویی باید فدای سریعتعمل شود اما اگر بتوانید مشتری را به سیستم پشتیبانی کارآمدتری مانند ایمیل یا سیستم تیکت سایت هدایت کنید ارتباط موثرتری برقرار کردهاید.کانالهای مختلف ارتباط با مشتری هر چند سال بروز میشوند و وظیفه شما حضور در جایی است که مشتریانتان هستند. 64 درصد مشتریان از طریق کانالهای جدید با پشتیبانی شما ارتباط میگیرند و اکثرشان دوست دارند کار را همانجا تمام کنند.برای مدیریت کانالهای مختلف پشتیبانی خود اعم از ایمیل، دایرکت اینستاگرام و سیستم تیکت بهتر است ابزار مناسبی که میتواند با سرویسهای شخص سوم در ارتباط باشد را بیابید و همه مکالمات را در یک داشبورد مدیریت کنید.هیچوقت از مشتریان اطلاعات محرمانهای مانند شماره کارت، رمز، یا کد ملی را درخواست نکنید. با این کار آنها اعتماد خود را به شرکت از دست میدهند و بازگرداندن این اعتماد کار دشواری است. سیستم بهینه باید بتواند بدون اطلاعات امنیتی، که حفظ آن برای مشتری مهم است، مشکل او را حل کند.یکی از بزرگترین رسواییهایی که ممکن است برای هر شرکتی پیش بیاید، نشر اطلاعات محرمانه کاربران است. پس بهتر است که امنیت آنان را بیش از پیش جدی بگیرید.از زبان تخصصی برای مکالمه با مشتری استفاده نکنیدقطعا هر صنعتی دارای لغات تخصصی است که کاربر عادی اطلاعاتی دربارهشان ندارد. یکی از وظایف کارشناسان پشتیبانی نزدیککردن زبان تخصصی محصول به زبان ساده روزمره است. برای آنکه ارتباط مفیدتری با مشتری داشته باشید، مفاهیم پیچیده محصول را به عبارات و جملات ساده بشکنید تا مشتری راحتتر متوجه منظورتان شود.از نرمافزار خدمات مشتریان استفاده کنیدهر کسب و کاری نیاز به راهاندازی سیستم آنلاین پشتیبانی مخصوص به خود را ندارد. در واقع، خیلی از کسب و کارها توان راهاندازی سیستم پشتیبانی کامل و جامع را ندارند. در چنین موقعیتی استفاده از سیستمهای پشتیبانی و گفتگوی آنلاین ابری صرفه بیشتری دارد.زبان نرم و محتاط کارشناس پشتیبانی میتواند اعصاب خردشده و ذهن مغشوش مشتری ناراضی را آرام کند. یادتان باشد مشتری انسان است و در مواقع بحرانی احساسات مختلفی را از خود بروز میدهد.پشتیبانهای شما باید بتوانند خونسردی خود را در بحران حفظ و با مدیریت مناسب اوضاع، مشکل کاربر را رفع کنند. پس یادگیری مهارتهای نرم از جمله مذاکره، روانشناسی عمومی و حل مسئله برای نیروهای شما ضروری است.در نهایت این که بهرهگیری از ابزار صحیح برای ارائه خدمات بهاندازه استخدام نیروی مناسب برای پشتیبانی حائز اهمیت است.
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/04/0f/7737875_0:36:1920:1243_1920x0_80_0_0_a69ad861043cc477baeba5e756113c13.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خارج از خبرها
نکاتی برای بهبود پشتیبانی آنلاین کسب و کار
در دنیایی که مشتریان برای خرید خود انتخابهای متنوعی دارند، پشتیبانی آنلاین یکی از روشهای مطمئن برای جداکردن خود از سایر رقبا است. پشتیبانی آنلاین باید به سادگی خرید آنلاین باشد.
اگر مشتری از محصول ناراضی باشد و شما در زمان مقتضی با لحنی صمیمانه به او پاسخ ندهید، زیان بزرگی به بار خواهید آورد. به گفته آمار، 65 درصد مشتریان از شرکتهایی خرید میکنند که کارشناسان پشتیبانش به سرعت پاسخگوی سوالاتشان باشند.
در ادامه نکاتی را ذکر میکنیم که پشتیبانی آنلاین شما را چند سطح ارتقا میدهد!
محتوای کافی برای پاسخگویی به مشتری آماده کنید
مستندات کافی درباره مسائلی مانند راهنمای نصب محصول، قوانین گارانتی و سیاستهای مرجوعکردن محصول تهیه کنید تا چنین مسائل پیش پا افتادهای انرژی مرکز خدمات مشتری شما را تحلیل نبرد.
مقالات آموزشی، توضیح محصول، راهنماییهای کوتاه استفاده از محصول، بلاگ پست و... میتواند بخش زیادی از سوالات کاربران را پاسخ دهد.
اگر قرار است مشتری یک روز کامل را برای رسیدن به پاسخش صبر کند، فرصت بسیاری خوبی برای رقبا پیش میآید تا با او قرارداد همکاری ببندند. 65 درصد مشتریان از شرکتی خرید میکنند که ارتباطی سریع و ساده با آنها برقرار میکند.
با سرعتعمل و گفتگویی صمیمانه میتوانید مشتری را نمکگیر خود کنید و تجربه فوقالعادهای از جنس ارتباط برای او بسازید. یکی از دلایلی که آمازون در دوران ویروس کرونا رشد فزایندهای داشت همین ارتباط موثر از آغاز تا پایان فرآیند خرید مشتریانش بود.
در شبکههای اجتماعی حتی سریعتر پاسخ دهید
حدود نیمی از مشتریان همه مشکلات، غرزدنها و رضایتمندیهایشان را در شبکههای اجتماعی ابراز میکنند. نمیگوییم کیفیت پاسخگویی باید فدای سریعتعمل شود اما اگر بتوانید مشتری را به سیستم پشتیبانی کارآمدتری مانند ایمیل یا سیستم تیکت سایت هدایت کنید ارتباط موثرتری برقرار کردهاید.
کانالهای مختلف ارتباط با مشتری هر چند سال بروز میشوند و وظیفه شما حضور در جایی است که مشتریانتان هستند. 64 درصد مشتریان از طریق کانالهای جدید با پشتیبانی شما ارتباط میگیرند و اکثرشان دوست دارند کار را همانجا تمام کنند.
برای مدیریت کانالهای مختلف پشتیبانی خود اعم از ایمیل، دایرکت اینستاگرام و سیستم تیکت بهتر است ابزار مناسبی که میتواند با سرویسهای شخص سوم در ارتباط باشد را بیابید و همه مکالمات را در یک داشبورد مدیریت کنید.
هیچوقت از مشتریان اطلاعات محرمانهای مانند شماره کارت، رمز، یا کد ملی را درخواست نکنید. با این کار آنها اعتماد خود را به شرکت از دست میدهند و بازگرداندن این اعتماد کار دشواری است. سیستم بهینه باید بتواند بدون اطلاعات امنیتی، که حفظ آن برای مشتری مهم است، مشکل او را حل کند.
یکی از بزرگترین رسواییهایی که ممکن است برای هر شرکتی پیش بیاید، نشر اطلاعات محرمانه کاربران است. پس بهتر است که امنیت آنان را بیش از پیش جدی بگیرید.
از زبان تخصصی برای مکالمه با مشتری استفاده نکنید
قطعا هر صنعتی دارای لغات تخصصی است که کاربر عادی اطلاعاتی دربارهشان ندارد. یکی از وظایف کارشناسان پشتیبانی نزدیککردن زبان تخصصی محصول به زبان ساده روزمره است. برای آنکه ارتباط مفیدتری با مشتری داشته باشید، مفاهیم پیچیده محصول را به عبارات و جملات ساده بشکنید تا مشتری راحتتر متوجه منظورتان شود.
از نرمافزار خدمات مشتریان استفاده کنید
هر کسب و کاری نیاز به راهاندازی سیستم آنلاین پشتیبانی مخصوص به خود را ندارد. در واقع، خیلی از کسب و کارها توان راهاندازی سیستم پشتیبانی کامل و جامع را ندارند. در چنین موقعیتی استفاده از
سیستمهای پشتیبانی و گفتگوی آنلاین ابری صرفه بیشتری دارد.
زبان نرم و محتاط کارشناس پشتیبانی میتواند اعصاب خردشده و ذهن مغشوش مشتری ناراضی را آرام کند. یادتان باشد مشتری انسان است و در مواقع بحرانی احساسات مختلفی را از خود بروز میدهد.
پشتیبانهای شما باید بتوانند خونسردی خود را در بحران حفظ و با مدیریت مناسب اوضاع، مشکل کاربر را رفع کنند. پس یادگیری مهارتهای نرم از جمله مذاکره، روانشناسی عمومی و حل مسئله برای نیروهای شما ضروری است.
در نهایت این که بهرهگیری از ابزار صحیح برای ارائه خدمات بهاندازه استخدام نیروی مناسب برای پشتیبانی حائز اهمیت است.