سالمندان ایرانی که سینوفارم زدند باید "بوستر" تزریق کنند

© REUTERS / Marko Djuricaسالمندان ایرانی که سینوفارم زدند باید "بوستر" تزریق کنند
سالمندان ایرانی که سینوفارم زدند باید بوستر تزریق کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز ویروش شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت:‌ درباره سینوفارم مطالعات نشان داده است که سینوفارم در افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند، ممکن است عملکرد مناسبی نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره اما و اگرها در خصوص تاثیرگذاری واکسن‌های کرونا بر واریانت‌های مختلف این ویروس توضیح داد.

باورهای غلط  مردم درباره واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
باورهای غلط مردم درباره واکسن کرونا

دکتر علیرضا ناجی درباره افراد بالای ۶۰ سالی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، گفت: باید این مطالعه و برنامه‌ریزی از سوی وزارت بهداشت انجام شود و اگر نقصانی وجود دارد که به نظر می‌آید وجود دارد، باید به فکر دوزهای بوستر یا یادآور برای این گروه‌ها باشند . به هر حال هم کادر درمان و هم افرادی که در سنین بالا بودند و واکسن را تزریق کرده‌اند، پنج تا شش ماه از واکسیناسیون‌شان گذشته و بر این اساس باید به فکر دوزهای بوستر بود که بر اساس مطالعاتی که انجام می‌شود، می‌توان از این اقدام جواب گرفت.

ناجی ادامه داد: بسته به نوع واکسن، دوز "بوستر" بین شش تا ۱۰ ماه بعد از واکسیناسیون می‌تواند تزریق شود و معمولا توصیه بعد از شش ماه می‌شود. به خصوص در گروه‌های سنی بالا که ریسک بالاتری دارند یا  کادر درمان که برخورد بیشتری با بیماران دارند یا کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، توصیه می‌شود که دوز بوستر برایشان تزریق شود. به عنوان مثال کشو انگلستان دارد بررسی می‌کند تا در اوایل پاییز بالای ۵۰ سال را واکسن بوستر بزند. در عین حال امارات هم اعلام کرده برای کسانیکه سینوفارم تزریق کرده، می‌خواهد دوز بوستر فایزر را آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала