گفت‌وگوی ترامپ و عمران‌خان پس از ترور سردار سلیمانی

© Photo / IK / IKگفت‌وگوی ترامپ و عمران‌خان پس از ترور سردار سلیمانی
گفت‌وگوی ترامپ و عمران‌خان پس از ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
اشتراک
نخست وزیر پاکستان ترور سردار قاسم سلیمانی را بزرگترین اتفاق در تمام عمر خود نامیده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "نیوز" پاکستان با استناد به بخش‌هایی از کتاب "من به تنهایی می‌توانم آن را برطرف کنم"، نوشته دو روزنامه نگار نشریه واشنگتن پست گزارش داد که دونالد ترامپ در روزهای اقامت در کاخ سفید زمستانی از فلوریدا با نخست وزیر پاکستان پس از عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی سخن گفته است.

آیا مرگ مشکوک دو فرمانده نظامی، انتقام گیری به خاطر ترور سردار سلیمانی بوده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
آیا مرگ مشکوک دو فرمانده نظامی، انتقام گیری به خاطر ترور سردار سلیمانی بوده است؟

کارول لئونیگ و فیلیپ راکر به نقل از سخنان ترامپ در این گزارش آوردند: رئیس جمهوری وقت آمریکا ترور فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام شگفت انگیز دانست و در مصاحبه خود به گفت وگو با نخست وزیر پاکستان نیز اشاره کرده است. دونالد ترامپ افزود که با نخست وزیر پاکستان گفت وگو داشته و عمران‌خان به او گفته که ترور فرمانده ارشد ایرانی بزرگترین اتفاقی است که وی در تمام عمر خود آن را مشاهده کرده است.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای پنتاگون ترور شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این ترور روز ۱۸ دی ۱۳۹۸ دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه "عین‌الاسد" مقر نیروهای آمریکایی در استان "الانبار" عراق شلیک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала