گروه های سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در هرمزگان واکسینه می شوند

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLگروه های سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در هرمزگان واکسینه می شوند
گروه های سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در هرمزگان واکسینه می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در استان را صادر کرده و به زودی واکسیناسیون کرونا برای این گروه در هرمزگان آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر محمود حسین‌ پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، روز چهارشنبه اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ هزار و ۶۵۱ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که ۲۱۱ هزار و ۱۲ نفر دز اول و ۳۹ هزار و ۶۳۹ نفر دز دوم را دریافت کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طی شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طی شبانه روز گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به تلاش همه نیروهای بهداشت و درمان برای تسریع واکسیناسیون کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر برابر کرونا در استان واکسینه می شوند.

حسین‌ پور خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه سنی پنجاه سال به بالا از روزهای گذشته در هرمزگان آغاز شده و با فراهم شدن امکان ثبت نام گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در سامانه سلامت، واکسیناسیون این گروه نیز آغاز می شود.

وی داشتن پرونده الکترونیک سلامت این گروه سنی را شرط نام نویسی عنوان کرد و افزود: افراد پس از باز شدن سامانه salamat.gov.ir، نام نویسی و تنها پس از دریافت پیامک برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسیناسیون را از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: در بین شهرستان های استان، بشاگرد با تزریق بیش از ۸۰ درصد واکسن در افراد بالای ۴۸ سال رتبه اول و شهرستان جاسک با ۳۵ درصد کمترین استقبال را در میان شهرستان های هرمزگان از واکسیناسیون دارد.

دکتر حسین‌ پور با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان تاکید کرد: در این شرایط همه افراد باید پس از دریافت پیامک ، جهت انجام واکسیناسیون به مراکز درمانی مراجعه کنند ، زیرا که اجتناب برخی ها از انجام واکسیناسیون، می تواند موجب طغیان دوباره این ویروس در جامعه شود و بسیاری را به گام مرگ ببرد.

وی آمار فوتی های کرونا در هرمزگان در شبانه روز گذشته را ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: با احتساب این شمار، مجموع فوتی های کرونا در استان به یک هزار و ۶۲۹ نفر رسیده است و وضعیت ۳۰ نفر از بستری های کرونا در هرمزگان بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала