خانزادی: حضور ایران در رزمایش روسیه بیانگر عمق همکاری هاست

© Photo / IRNAخانزادی: حضور ایران در رزمایش روسیه بیانگر عمق همکاری هاست
خانزادی: حضور ایران در رزمایش روسیه بیانگر عمق همکاری هاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ایران، اظهار داشت: شرکت کشتی های ایرانی در رزمایش اصلی نیروی دریایی در سنت پترزبورگ بیانگر تعمیق همکاری های تهران و مسکو است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما امروز به مناسبت سالروز تاسیس نیروی دریایی روسیه در سنت پترزبورگ حضور داریم و کشور‌هایی که صاحب قدرت و توانمندی هستند که می‌ توانند عرصه اقیانوس‌ ها را بپیمایند در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری‌ های نظامی وقتی به این سطح می‌ رسد معنای خاصی دارد، زیرا صف بندی‌ ها را مشخص می‌ کند.

وی گفت: امسال قویترین حضور میان نیرو‌های دریایی حاضر‌، متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که با دو فروند شناور مکران و سهند در این رژه عظیم شرکت کرد.

وی ادامه داد: شرایط آبراه‌ های روسیه به گونه‌ ای است که مکران ما با آن عظمت به دلیل کمبود عمق دریا می‌ بایست کمی دورتر بایستد و این نشان دهنده ظرفیت ایران در رژه‌ های عظیم است.

خانزادی تصریح کرد: حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رژه عظیم نشانگر تعمیق روابط دریایی ایران و روسیه است.

رژه اصلی نیروی دریایی در سنت پترزبورگ و کرونشتات در روز نیروی دریایی برگزار شد که امسال در ۲۵ ژوئیه برگزار می شود (این تعطیلات در آخرین یکشنبه جولای برگزار می شود).

در سال ۲۰۲۱، ناوگان روسی ۳۲۵ ساله می شود. در این رژه بیش از ۵۰ کشتی، قایق، زیردریایی و کشتی های قایقرانی و همچنین حدود ۴ هزار پرسنل نظامی شرکت کردند. در قسمت هواپیمایی این نمایش، حدود ۵۰ هواپیما درگیر بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала