تایید نتیجه تست های واکسن اسپوتنیک ایرانی در روسیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت که واکسن پاستور به مجموعه واکسن های مورد تزریق پیوست و نتیجه تست های اولیه واکسن اسپوتنیک وی ایران توسط روسیه تایید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید نمکی پس از دیدار با پروفسور ویسنته ورث، رییس موسسه فینلای کوبا بیان داشت: امروز نشستی با پروفسور ویسنته ورث، رییس موسسه فینلای کوبا و یکی از بزرگترین بایوتکنولوژیستها و از افراد مطرح در حوزه واکسن سازی در دنیا با موضوع واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران داشتیم. امروز نقطه نظرات علمی بین ما و پروفسور ویسنته مبادله شد و خوشبختانه اثربخشی واکسن و اقدامات انجام شده در کارآزمایی بالینی واکسن مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا می‌تواند به عنوان یکی از موفق‌ترین واکسن های دنیا مطرح باشد. نکته‌ای که با ویسنته بحث کردیم، نظری است که از روز نخست دارم و معتقدم که ویروس کرونا کاملا با اجدادش متفاوت است و جهش‌های پیاپی خواهیم داشت و هرگز نباید فکر کنیم که به سادگی و به زودی دنیا از شر این ویروس، خلاص خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: خوشبختانه از واکسن تولید داخل، نتایج و اثرات خوبی مشاهده شد، اگرچه بعضاً فراز و نشیب‌هایی داشت که البته طبیعی است چون یک راه 20 ساله را می‍‌خواستیم، یک ساله بپیماییم. در مورد تولید واکسن داریم به نقطه خوبی می‌رسیم. واکسن کووایران برکت از همین ماه، هر هفته حدود یک میلیون و 200 هزار دُز به ما تحویل می‌شود و ماه آینده تولیدات بیشتری خواهد داشت.

نمکی گفت: واکسن پاستور به مجموعه واکسن‌های مورد تزریق می‌پیوندد. واکسن اسپوتنیک ایران به عنوان یک واکسن تحت لیسانس، خودش را به ظرفیت دو میلیون در ماه می‌رساند چون نتیجه تست های بچ اولیه این واکسن توسط موسسه گامالیا تایید شد.

وی عنوان کرد: واکسن‌های وارداتی نیز به خوبی پیگیری می‌شود. قول داده بودیم که تا پایان این دولت، جمعیت بالاتر از 60 سال و بیماران خاص و صعب العلاج را واکسینه کنیم که امروز این هدف را پشت سر می‌گذاریم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала