آغاز رژه اصلی دریایی نظامی به مناسبت ۳۲۵مین سال ناوگان دریایی روسیه با حضور پوتین

CC BY-SA 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / آغاز رژه اصلی دریایی نظامی به مناسبت ۳۲۵مین سال ناوگان دریایی روسیه با حضور پوتین
آغاز رژه اصلی دریایی نظامی به مناسبت ۳۲۵مین سال ناوگان دریایی روسیه با حضور پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
رژه نظامی دریایی اصلی روز یکشنبه در روز ناوگان دریایی در سنت پترزبورگ و کرونشتاد برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در این رژه نیروهای کل ناوگان دریایی حضور خواهد داشت. مراسم رسمی در سایر شهرهای ساحلی یعنی پایگاه های نیروی دریایی روسیه برگزار می شود. رژه گروهک های کشتی های نیروهای دریایی روسیه در دریای مدیترانه در طرطوس سوریه نیز برپا خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه، فرمانده عالی نیروهای مسلح روسیه ولادیمیر پوتین در روز رژه در سنت پترزبورگ حضور خواهد داشت. پیشتر سخنگوی دولت دیمیتری پسکوف در این خصوص اطلاع داده بود. رئیس دولت طبق معمول از رژه ای که در فضای آبی رود نوا برگزار می شود، بازدید می کند و همچنین مسیر رژه کشتی ها را در جاده کرونشتات با قایق دور می زند.

علاوه بر این بر اساس اطلاعیه کرملین، پوتین اینبار پس از رژه در مراسم راه اندازی قایق ماهیگیری بزرگ از پروژه ST-192 «مخانیک سیزوف» در کشتی سازی ادمیرال بازدید می کند. این سومین کشتی ماهیگیری بزرگ نسل جدید است که در چارچوب برنامه توسعه کشتی سازی میهنی به سفارس شرکت صنایع ماهیگیری روسیه ساخته شده است.

در این رژه ۵۴ کشتی از جمله ۳ ناو از هند، ایران و پاکستان، ۴۸ هواپیما و بیش از ۴ هزار نیروی نظامی حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала