گزارش و تحلیل

حال و هوای نمایشگاه ماكس ٢٠٢١ و حضور توانمند ایران

© Sputnikحال و هوای نمایشگاه ماكس ٢٠٢١ و حضور توانمند ایران
حال و هوای نمایشگاه ماكس ٢٠٢١ و حضور توانمند ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات خود را در صنعت هوافضا را در نمایشگاه هوافضا ماکس 2021 در فدراسیون روسیه در معرض دید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود محدودیت های شدید ناشی از ویروس کرونا، نمایشگاه اصلی هوافضا امسال نیز در روسیه برگزار شد، بدین ترتیب پانزدهمین نمایشگاه هوایی ماکس 2021 در ژوکوفسکی در نزدیک مسکو افتتاح شد.

برای بسیاری از شرکت ها از کشورهای مختلف، این نمایشگاه نه تنها یک فرصت منحصر به فرد برای نشان دادن بصری آخرين دستاوردهاى صنعت هوايى و فضايى منحصر به فرد یک کشور در بخش هوا فضا است، بلکه این نمایشگاه همچنین برای یافتن خریداران سودآور و انعقاد قراردادهای بلند مدت ، در شرایطی که مرزهای بین بسیاری از کشورها به دلیل ویروس کرونا بسته شده است، بسیار مهم می باشد.

نمایشگاه ماکس فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2019
گزارش و تحلیل
نمایشگاه ماکس فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران و روسیه+ویدیو

نمایشگاه هوایی ماکس امسال ، بسیار ویژه است: محدودیت ها و قوانین سختگیری برای بازدید از نمایشگاه وجود دارد. یکی از الزامات اجباری: وجود کد کیو آر است. این کد مخصوص افرادی که به طور رسمی علیه کووید واکسینه شده اند و دارای گواهینامه مربوطه هستند، یا کسانی که آزمایش پی سی آر، منفی برای کووید و سطح بالایی از آنتی بادی (برای کسانی که بیمار بوده اند) در روز حضور و بازدید از نمایشگاه باید انجام شود. بدون این مدارک، حتی افراد مهم و مقامات نیز اجازه ورود ندارند.

ایران علی رغم محدودیت ها، فعال ترین و قوی ترین قسمت را در نمایشگاه ماکس به خود اختصاص داده است. نمایندگان بیش از 30 شرکت ایرانی در نمایشگاه هوایی ماکس 2021 شرکت می کنند. غرفه ایران متنوع و با مقیاس خود جلب توجه می کند.

همانطور که آقای کاظم جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت: به دلیل محدودیت های فراگیر اپیدمیولوژیکی کرونا، ایران نمی تواند تمام تحولات جدید خود را، که امروز در کشور اسلامی ما، توسط مهندسان و متخصصان بسیار جوان ایجاد می شود، را به روسیه بیاورد. بنابراین، ایران نمونه هایی از بالگردهای پیشرفته صبا، جنگنده های کوثر، موشک های قرار را به صورت ماکت به نمایش گذاشته است.

آنچه ایران با افتخار به نمایش می گذارد: هواپیماهای بدون سرنشین خود مانند مهاجر 6 است. امروزه هواپیماهای بدون سرنشین تولید داخلی ایران: کمان 22 ، شاهین در ایران توسط نیروی هوایی به طور فعال برای شناسایی و دستگیری جنگنده های دشمن یا پهپادها در نزدیکی مرزهایشان استفاده می کند.

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

برای ایرانیان، شرکت در نمایشگاه هوایی ماکس، نه تنها از نظر تجاری و اقتصادی و گشودن افق های جدید برای صادرات محصولات ایران ، بلکه تقویت مشارکت با فدراسیون روسیه در بخش هوافضا بسیار مهم است.

اگرچه جزئیات این همکاری به دلیل تحریم های سخت آمریکا علیه بخش هوافضا ایران و روسیه از دید رسانه ها پنهان مانده است.

با این وجود، نمایشگاه ماکس بستری است که دو کشور در مورد جزئیات مشارکت ، قراردادهای آینده و تعامل در بخش هوا فضا بحث و گفتگو می کنند.

علاوه بر این، ماکس برای ایرانیان يك فرصت خوب براى كسب تجربيات براى ایران، جهت برگزارى نمايشگاه هوافضاي كيش ٢٠٢٢ است.  

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала