کارشناس: خیز پنجم کرونا سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی در ایران است

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / بیمارستان‌ تهران
 بیمارستان‌ تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
یکی از مهمترین مواردی که در بحران کرونا به چشم می خورد، عدم قرنطینه کردن شهرها، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ایسنا»، دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز تحیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت که متاسفانه در خیز چهارم بیماری در کمال ناباوری وارد خیز پنجم کرونا شده ایم. یکی از مهمترین مواردی که در بحران کرونا به چشم می خورد، عدم قرنطینه کردن شهرها، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی است.

روحانی: تاکنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
روحانی: تاکنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «طبق اطلاعات رسمی کاملا مشخص است که تمکین مردم به رعایت بهداشت اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. کشور در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که روزانه بیش از ۲۰ هزار موارد مثبت جدید داریم و آرام آرام باید در طول دو هفته آینده منتظر آمار بیشتر مبتلایان و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

خیزش پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین تر از پیک های قبلی است. این موضوع و به تبع ضررهای ناشی از آن تماما مواردی است که  متوجه مردم است. عواقب کرونا عواقبی است که صددرصد متوجه مردم است؛ مثل از دست دادن جان و عوارض پایداری که ابتلا به این بیماری به جای می گذارد.

تصور موضوعی که عنوان می شود واکسیناسیون و یا یکبار مبتلا شدن به کووید ۱۹ می تواند از ابتلا ی مجدد پیشگیری کند، باوری غلط و نادرست است. در موارد بسیاری افراد بعد از ابتلا به کرونا مجددا به این بیماری مبتلا می شوند و یا حتی در برخی موارد ممکن است دچار بیماری در فرم های وخیم تر شوند.

ایران از جمله کشورهایی است که شیوع بالای کرونا را تجربه کرده خاطرنشان کرد: خطر مرگ و میر و از کارافتادگی بعد از کرونا بسیار بالاست و متاسفانه در روزهای آینده باید منتظر عددهای بالاتر مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала