روحانی: اگر ترامپ خبیث نبود مردم خدمات دولت را می‌دیدند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: نبود تحریم ها، خدمات دولت به مردم را چند برابر می کرد
روحانی: نبود تحریم ها، خدمات دولت به مردم را چند برابر می کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
رییس جمهورایران گفت: اگر آن خبیث ترامپ نبود که اقداماتش کشورهای بسیاری را دچار مشکل کرد، مردم می‌دیدند که چقدر به خدمات و اقدامات امروز دولت افزوده می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و ورزش اظهار کرد: یکی از افتخارات این دولت بهبود وضعیت حمل‌ونقل در کشور بوده است. این یکی از مظاهر پیشرفت کشور است و در زمینه حمل‌ و نقل هم جاده‌ای و ریلی و بندری کارهای بسیار عظیمی صورت گرفته و در زمینه بزرگراهی موفق‌تر بوده و ۱.۶ برابر به آنچه از قبل بوده اضافه کرده است.

رسانه ها؛ لغو بخشی از تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
رسانه ها؛ لغو بخشی از تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران

رییس جمهور ایران تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت، ۶ هزار کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا است که با تکمیل آن بزرگراه های کشور تقریبا دو برابر می شود.

وی افزود: این مسیر باید ادامه پیدا کند تا همه راه های اصلی و شریانی ما به بزرگراه و آزادراه بدل شود. در ریل هم این دولت حرکت شتابانی داشته است. ما چندین استان را به شبکه ریلی کشور متصل کردیم. مخصوصاً در استانهایی که این ریل برای ترانزیت نقش داشته است.

روحانی یادآور شد: در بخش بنادر یکی از افتخارات این دولت آبادی سواحل مکران است به خصوص پروژه جاسک و آب‌شیرین‌کنی که در این بخش در نظر گرفتیم. ما می‌بینیم که ساحل مکران امروز آباد و آبادتر می‌شود و در روزهای آتی یک اسکله نفتی مهم در جاسک تاسیس می‌شود که کاری تاریخی است.

 وی به افتتاح پروژه های بندری در بندر شهید رجایی استان هرمزگان و استفاده از تجهیزات جدید لایروبی در بنادر کشور اشاره کرد و یادآور شد: اینکه از لحاظ لایروبی امروز قادر هستید با استفاد از تجهیزات جدید عمق لازم را برای اسکله ها بوجود آورید تا کشتی ها به راحتی برای تخلیه و بارگیری پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور ایران ادامه داد: به ظرفیت بندری ما برای حمل و نقل و انتقالات ۱۰۰ میلیون تن افزوده شده است و این در شرایط تحریمی انجام شده و اگر آن خبیث ترامپ نبود که اقداماتش کشورهای بسیاری را دچار مشکل کرد، مردم می‌دیدند که چقدر به خدمات و اقدامات امروز دولت افزوده می‌شد.

روحانی یادآور شد: در زمینه ورزش حرکت خوبی آغاز شده و آمارهای اعلامی در این زمینه بسیار مهم است. خانه‌های ورزش روستایی افزایش ۱۲ برابری یافته است. تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما به اینترنت وصل شده‌اند و اساسا روند توسعه و پیشرفت روستاهای ما در این هشت سال بسیار سریع بوده تا جایی که در دولت‌های قبلی چنین چیزی سابقه نداشته است.

رییس جمهور ایران تاکید کرد: ما ساخت «خانه جوان» از صفر شروع کردیم و تا پایان امسال به ۲۰۰ خانه جوان خواهیم رسید. همه این موارد برای ما مهم است و خوشحالم که برخی از جاده‌هایی که سیل آنها را نابود کرده بود، بخش بزرگی از آن هم افتتاح شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала