دانشمندان فهرست کامل تری از علائم اولیه کرونا را تهیه کردند

© AFP 2023 / Khaled DesoukiРобот берет анализ на коронавирус в одной из больниц Египта
Робот берет анализ на коронавирус в одной из больниц Египта - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
دانشمندان انگلیسی مجموعه ای از علائم را ذکر کرده اند که به نظر آنها امکان تشخیص موارد بیشتری از ابتلا به ویروس کرونا در مراحل اولیه یا ادامه آن به شکل خفیف را فراهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مقاله مربوطه در مجله BMJ منتشر شده است.

سرعت انتشار سویه دلتا 8 برابر کرونای معمولی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
سرعت انتشار سویه دلتا 8 برابر کرونای معمولی است

دانشمندان دانشگاه کالج لندن به همراه همکاران دیگر دانشگاه ها و موسسات پزشکی انگلیس تصمیم گرفتند لیستی گسترده تر از علائم مشخصه مراحل اولیه ابتلا به ویروس کرونا را تهیه کنند. آنها  پیشنهاد می کنند در تشخیص زودهنگام کووید 19 همراه با توصیه های رسمی و تست  PCR از ترکیب گسترده تر علائم و رویکرد طبقه بندی شده بر اساس سن استفاده کنند.

محققان تخمین می زنند که مجموعه رسمی علایم متشکل از  سرفه، تب، از دست دادن بویایی یا چشایی،  فقط 69 درصد موارد ابتلا را مشخص می کند  و توجه به  ترکیب گسترده تر علایم متشکل از  خستگی، از دست دادن بویایی یا چشایی، سرفه، اسهال، سردرد و گلودرد کمک می کند 96 درصد موارد ابتلا به درستی تشخیص داده شود. شاخص ترین نشانه ابتلا برای جوانان زیر 17 سال، سردرد، برای افراد بالای 18 سال، از دست دادن اشتها و برای اشخاص  از 18 تا 54 ساله  درد عضلانی است. .

به عقیده پژوهشگران، این روش ، امکان شناسایی ویروس کرونا در مراحل اولیه ابتلا را حداقل به میزان یک سوم را افزایش داده و به مبارزه سریعتر با این بیماری همه گیر کمک می کند.