به گزارش اسپوتنیک، تنظیم کننده ضد انحصار فرانسه گوگل را 220 میلیون یورو جریمه کرده است. این مطلب توسط این سرویس اعلام شده است.
دراین پیام آمده است: " سازمان ضد انحصارى، شركت گوگل را به مبلغ 220 میلیون یورو برای تبلیغ خدمات خود در بخش تبلیغات آنلاین جریمه میکند."
شرکت News Corp Inc، شرکت رسانهای Le Figaro و گروه Rossel La Voix شکایتی را علیه این شرکت آمریکایی مطرح کردند. روشن شده است که این تصمیم توسط تنظیم کننده انحصاری اتخاذ شده است زیرا این شرکت از موقعیت غالب خود در بازار سرورهای تبلیغاتی برای ناشران وب سایت و نرم افزارهای تلفن همراه به ضرر رقبا سوءاستفاده کرده است. طبق گفته تنظیم کننده، Google ترجیحات فناوری های خاص خود را که با مارک Google Ad Manager ارائه شده اند، هم با توجه به عملکرد سرور تبلیغات DoubleClick for Publishers (DFP) و هم بستر SSP AdX ارائه داده است.