چین: آمریکا باید اولین کسی باشد که تحریم ها را برای بازگرداندن برجام لغو می کند

© Photo / IRNAچین: آمریکا باید اولین کسی باشد که تحریم ها را برای بازگرداندن برجام لغو می کند
چین: آمریکا باید اولین کسی باشد که تحریم ها را برای بازگرداندن برجام لغو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک
برای بازگرداندن توافق نامه های بین المللی در موضوع هسته ای ایران، ایالات متحده باید اولین قدم را با کنار گذاشتن کامل فشار بر تهران و لغو تحریم های یک جانبه همراه بر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه وانگ یی وزیر امور خارجه چین طی جلسه ای از طریق کنفرانس تصویری مسئولان مذاکرات برجام اظهار کرد که ایالات متحده باید اولین قدم را با کنار گذاشتن کامل فشار بر تهران و لغو تحریم های یک جانبه همراه بر دارد.

آژانس اتمی: ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران 16 برابر بیشتر از سقف برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
آژانس اتمی: ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران 16 برابر بیشتر از سقف برجام است

وانگ یی به نقل از وب سایت وزارت خارجه چین نوشت: طرف آمریکایی باید اولین کسی باشد که کلیه تحریم های غیرقانونی علیه ایران، از جمله اقدامات انجام شده علیه کشورهای سوم را لغو می کند.

به گفته وی ، به دلیل تقصیر واشنگتن در روند حل مسئله ایران، هنوز "متغیراتی" وجود دارد، حتی اگر مذاکره کنندگان اخیراً پیشرفت زیادی داشته اند. همانطور که وانگ یی تصریح کرد ، پس از آنکه ایالات متحده آمریکا فشارهای خود را بر روی ایران کاملا کنار بگذارد، تهران باید در اسرع وقت به تعهدات خود بازگردد.


ایالات متحده، در زمان تصدی دونالد ترامپ از برجام خارج شد و تحریم های سختی علیه تهران را به اجرا درآورد. در پاسخ، ایران اجرای تعهدات خود را تحت برجام به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
در همین حال، در تاریخ ۲۱ مه، توافق موقت تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره ادامه بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران منقضی می شود.
در اواخر سال گذشته، پارلمان ایران قانونی در مورد توسعه سریع برنامه هسته ای تصویب کرد که براساس آن، به ویژه اگر ایالات متحده به برجام برنگردد، جمهوری اسلامی باید پروتکل اضافی توافق نامه پادمان با آژانس انرژی هسته ای را به حالت تعلیق درآورد.
پروتکل الحاقی که در سال ۲۰۰۳ توسط ایران امضا شد، توانایی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را برای دستیابی به تأسیسات هسته ای گسترش داده و بازرسی های غافلگیرانه را پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала