علت قطعی های گسترده برق در ایران چیست؟

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
کسری ۹۰۰۰ مگاواتی برق در روز گذشته باعث قطعی های متعدد و پراکنده برق در نقاط مختلف ایران به ویژه تهران و استان های شمالی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اگرچه حدود دو هفته‌ای است که قطعی‌های پراکنده برق در نقاط مختلف ایران آغاز شده اما روز شنبه بیشترین میزان خاموشی‌های پراکنده در کشور رخ داد. در برخی نقاط تهران و استانهای شمالی، خاموشی‌های بیش از ۲ ساعت و حتی تکرار دو یا سه باره قطع برق در روز از سوی مردم گزارش شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی‌های متعدد برق در روز شنبه توضیح داد: ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاوات است. ما محدودیت در رهاسازی آب از سدها را نیز داریم و باید حساب‌شده از ظرفیت نیروگاههای برق آبی استفاده کنیم.

وی افزود: میزان خاموشی‌های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی‌های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه‌ایم.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: اگر در تیر و مرداد هوا گرم‌تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت‌تر خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت که روز گذشته اولین روز اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق در کشور بود و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح‌های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала