تجمع اعتراض آمیز حزب وطن ترکیه با تصاویر سردار سلیمانی + ویدئو

© Sputnik / Sertac KayarТурецкая лево-националистическая партия Родина (Ватан)
Турецкая лево-националистическая партия Родина (Ватан) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
اعضای حزب وطن ترکیه با تجمع اعتراض آمیزی خواستار انتقال کنترل پایگاه رادار کوره‌جیک به نیروهای مسلح ترکیه این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای حزب وطن (حزب ملی‌گرای چپ در ترکیه)، تجمع اعتراض آمیزی در مقابل پایگاه رادار کوره‌جیک در ملطیه، در شرق ترکیه برگزار می کنند. معترضین از مقامات ترکیه می خواهند که کنترل کامل پایگاه را به نیروهای مسلح ترکیه منتقل کنند. انتظار می رود که پس از این تجمع، یک بیانیه در اختیار مطبوعات قرار بگیرد.

گفتنی است که پایگاه کوره‌جیک نقش مهمی در سیستم دفاع موشکی ناتو دارد.

در حساب کاربری اتحادیه جوانان ترکیه در توئیتر، آمده است: "ما برای پاسخگویی به حملات صهیونیست های اسرائیل، نه با کلمات بلکه با عمل به پایگاه رادار کورجیک می رویم."

معترضین شعارهای ضد اسرائیلی و ضدآمریکایی سر می دهند، پرچم های فلسطین را در دست دارند، پوسترهایی با عنوان "آرمان فلسطین هدف ترکیه است"، "ایالات متحده و اسرائیل، از ترکیه خارج شوید"، "ترکیه محل رصد برای اسرائیل نخواهد بود".

پایگاه راداری در کورجیک در حال پیگیری حملات احتمالی ایران به اسرائیل است. از اینرو معترضین خواهان انتقال کامل کنترل پایکاه به نیروهای مسلح ترکیه هستند. اکنون ارتش ترکیه از محیط پایگاه نظامی محافظت می کند، اما آمریکایی ها مسئول رادارها هستند. این پایگاه راداری که به بهانه تهدید ایران در ترکیه، به درخواست ایالات متحده و تصمیم ناتو برای محافظت از اسرائیل مستقر شد و بخشی مستقیم از پدافند هوایی اسرائیل است.

برخی شرکت کنندگان در این تجمع پوسترهایی با تصویر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران را در دست دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала