نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند

© Photo / Public domain / DVIDS / SSgt Eunique Stevensنیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند
نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
نماینده پارلمان عراق: نیروهای خارجی در کشور، تهدیدی مستقیم برای امنیت عراق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «المعلومه»، محمد البلداوی، نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق از نیروهای خارجی در این کشور به عنوان تهدیدی مستقیم برای امنیت کشورش یاد کرد و بر خروج این نیروها اصرار کرد.

وی افزود: «وظیفه دولت کنونی این است که اقداماتی که از سوی دولت سابق در زمینه نیروهای خارجی شروع شده است را ادامه بدهد. این نیروها تهدید کننده امنیت کشور و کل منطقه هستند زیرا قصد دارند که عراق را سکویی برای حمله به کشورهای همسایه قرار دهند و این غیرقابل قبول است.

کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفتند

ما خواهان زندگی در کشوری باثبات هستیم. آمریکا قصد دارد که از عراق به عنوان عرصه‌ای برای بحران‌هایش بهره برداری کند. نیروهای امنیتی عراق توان کنترل اوضاع امنیتی و دفع هرگونه خطر تروریستی را دارند. تصمیم خروج نیروهای خارجی از عراق برگشت ناپذیر است و این تصمیمی ملی و متعلق به همه عراقی‌هاست».

شایان ذکر است که با وجود مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق اما واشنگتن از خارج کردن نیروهایش طفره می‌رود و نه تنها نظامیانش را از عراق خارج نکرده است بلکه اقدام به تقویت پایگاه‌های نظامی خود با سامانه های پدافندی کرده است. این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق بر انجام عملیات علیه نظامیان آمریکایی تا زمانی که از عراق خارج نشوند، تاکید کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала