بلومبرگ: تقویت اقتصاد ایران دربرابر تحریم ها با قرارداد ۲۵ ساله با چین

© Fotolia / Borna_Mirبلومبرگ: تقویت اقتصاد ایران دربرابر تحریم ها با قرارداد ۲۵ ساله با چین
بلومبرگ: تقویت اقتصاد ایران دربرابر تحریم ها با قرارداد ۲۵ ساله با چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2021
اشتراک
بلومبرگ در گزارشی به تفصیل به توافق جامع چین و ایران پرداخته و تاکید می کند که نزدیک شدن ایران به چین می تواند به تقویت اقتصاد ایران دربرابر تحریم ها کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری بلومبرگ در این گزارش نوشت که توافق با هدف ترسیم روند روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری دو کشور طی 25 سال آینده در چالش با دولت بایدن به امضا رسیده است.

در این گزارش ذکر شد: توافقنامه "مشارکت استراتژیک جامع" که روز شنبه توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و وانگ یی همتای چینی وی در تهران امضا شد، از سال 2016 که شی جین پینگ، به عنوان اولین رهبر چین طی بیش از یک دهه به پایتخت ایران سفر کرد، در دست انجام بوده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
جزئیات دیدار وزرای خارجه ایران و چین

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: این سند می تواند روابط دوجانبه را به سطح استراتژیک جدیدی ارتقا دهد.

پیش نویس توافق نامه ای که سال گذشته در رسانه ها منتشر شد، برنامه هایی برای تأمین طولانی مدت نفت خام ایران به چین و همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای را نشان می داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала