سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن آسترازنکا اظهار نظر کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن آسترازنکا اظهار نظر کرد
سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن آسترازنکا اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت در حالی که تحقیقات در مورد علت لخته خون پس از تزریق واکسن ادامه دارد توصیه کرد که واکسیناسیون با آسترازنکا ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: "موضع کمیسیون نظارت بر پزشکی و ارزیابی خطر کمیسیون های پزشکی اروپا این است که مزایای (واکسن ها) همچنان بیشتر از خطرات آنها است. ... ما همچنین یک کمیته محلی مشاوره ایمنی واکسن داریم که ایمنی همه واکسن ها را بررسی می کند. آنها در حال مطالعه این سیگنال هستند و در حال حاضر گزارشات مربوط به آسترازنکا را ارزیابی می کنند و به محض اینکه ما درک کاملی از تصمیم کمیته داشته باشیم، به شما اطلاع خواهیم داد."

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ژنو به خبرنگاران گفت: آسترازنکا مانند دیگر واکسن‌هایی که تزریق می‌شوند یک واکسن عالی است. ما اطلاعات مرگ‌ ومیرهای اخیر را دریافت کرده‌ایم. تا امروز هیچکدام از این موارد ثابت نشده که به دلیل واکسیناسیون رخ داده باشد.

وی افزود: باید به تزریق واکسن آسترازنکا ادامه داد و هر سیگنال مرتبط با ایمنی واکسن را نیز واکاوی کرد.

پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد ایجاد لخته خون در معدودی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا، دانمارک، نروژ، ایسلند، ایتالیا و رومانی استفاده از واکسن آسترازنکا را محدود کرده یا به تعویق انداختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала