خواص دارچین برای مردان و زنان

CC0 / Pixabay / دارچین
دارچین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند کمک خوبی برای کاهش وزن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذاها می‌ریزند. از داروهای گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. بومی سریلانکا است و بهترین آن دارچین سیلانی است. گل‌های منظم و سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند.

درختچه دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. گلهای این ادویه در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار می‌رود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند.

در هر صد گرم پودر دارچین: آب ۱۰ گرم، پروتئین ۴ گرم، چربی ۱٫۲ گرم، قند ۲٫۲ گرم،  انرژی ۴۷ کیلوکالری و کلسیم ۱ گرم. اثر ضدآلزایمر دارچین: دارچین حاوی دو ترکیب فوق‌العاده است که از مغز حفاظت می‌کنند، این دو ترکیب عبارتند از سینامیک الدهید و اپیکاتچین که مانع از تجمع پروتئین آسیب‌رسانی می‌شوند که باعث بروز آلزایمر می‌شود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند.

کارشناس ایرانی: افرادی که فشار خون بالا دارند در معرض خطر کرونا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2020
کارشناس ایرانی: افرادی که فشار خون بالا دارند در معرض خطر کرونا هستند

این پروتئین‌ها اتحاد و همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کنند. دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند. در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را دارا می‌باشد.

اثر دارچین بر کاهش وزن: افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد.

دارچین ادویه ای مهم و سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از قبیل فیبر ، منگنز ، آهن و کلسیم و انواع ویتامین B1 ,B2 ,B12 ,B6 ,B3 و ویتامین c، ویتامین  D ، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین و لیکوپن می باشد و مفید برای مردان و زنان می باشد و استفاده از آن در درمان برخی از مشکلات به مردان توصیه می شود.

زود انزالی مشکلی در مردان می باشد که افرادی که دارای طبع سرد می باشند به آن دچار می شوند . همانطور که گفتیم دارچین به دلیل طبع گرمی که دارد از بین برنده طبع سرد می باشد و در نتیجه در درمان زود انزالی نقش مهمی ایفا می کند. این ادویه قابلیت استفاده به صورت پودری یا استفاده در چای و قهوه را دارد و موجب افزایش قدرت تاخیر و همچنین افزایش قوای جنسی می شود.

مصرف دارچین بعد از زایمان، قاعدگی را به تأخیر می اندازد و به طور طبیعی، بارداری را کنترل می کند. عده ای نیز معتقدند که تولید شیر را در زنان افزایش می دهد. دارچین مدر (ادارآور) است و باعث تحریک و افزایش میل جنسی می شود.

پزشک لودمیلا میکیتوک متذکر شد که افراد بالای 50 سال می توانند دارچین را به مقدار کم استفاده کنند و مقدار زیاد آن باعث تأثیر منفی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала