پکن: دولت واشنگتن باید تا از هرگونه مداخله در امور داخلی چین بپرهیزد

© REUTERS / TINGSHU WANGوانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین
وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
چین از ایالات متحده می‌خواهد که به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و هرگونه مداخله به هرشکلی در امور داخلی چین را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «گلوبال‌تایمز»، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز اول مارس (دوشنبه) اظهار داشت که چین به صورت قاطعانه از نیروهای پلیس هنگ کنگ در عمل به وظایف خود مطابق با قوانین حمایت می‌کند و از ایالات متحده می‌خواهد که به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و هرگونه مداخله به هرشکلی در امور داخلی چین را متوقف کند.

کمک مالی دولت هنگ کنگ به شهروندان خود + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
کمک مالی دولت هنگ کنگ به شهروندان خود + جزئیات

اظهارات این دیپلمات چینی در حالی مطرح شد که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز 28 فوریه در پیامی مداخله جویانه بدون توجه به هشدارهای مکرر پکن درباره مداخله در امور داخلی چین، خواستار آزادی ۴۷ نفری شد که در هنگ کنگ به اتهام توطئه برای براندازی بازداشت شده بودند.

وانگ ون‌بین تأکید کرد: «ما به همراه دیگر جامعه بین‌المللی از مقام‌های پکن و هنگ کنگ درخواست می‌کنیم تا نامزدهای پان دموکرات را که در هنگ کنگ بازداشت هستند، آزاد کند. شواهد بیشتری موجود است که قانون امنیت ملی به دنبال خفه کردن مخالفان و تضعیف خودمختاری هنگ کنگ است».

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست.

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا به دلایل زیادی از جمله اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در هنگ کنگ و تایوان و همچنین اتهام زنی این کشور به پکن در خصوص منشأ شیوع ویروس کرونا، با تنش‌های زیادی همراه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала