رونمایی از لباس ضد کرونای کادر درمان ساخته شده توسط دانشجویان ایرانی +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
پوشش نوین ضد کرونای کادر درمان که توسط چهار دانشجوی نخبه طراحی شده است در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی از لباس جدید کادر درمان برای مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد. این پروژه تحقیقاتی حاصل تحقیق و تلاش تیمی چهار نفره در مدت هشت ماه بوده است که اعضای آن متشکل از دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و استاد راهنما، منیر سید صالحی مدیر پروژه و معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی، سیامک برزیده دانشجوی دانشگاه، حامد اسدزاده کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی است.

این لباس ایزوله هیدرولیک با متعادل کردن گرمای موجود در لباس و امکان خروج گرما، شرایط بهتری برای کادر درمان بوجود می‌آورد و از ویژگی‌های آن، مناسب ارگونومیک، یکسره بودن و افزایش ایمنی، بالا بودن سطح تهویه و ضد تعریق بودن، نفوذ ناپذیری نسبت به سایر آلاینده‌ها، قابلیت شست‌وشو، سبکی، راحتی فیزیکی و مکانیکی از جمله مزایای مهم این لباس جدید طراحی شده است.

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این لباس گفت: «مهمترین ویژگی این محصول داخلی این است که توسط یک جمع دانشجویی و در راستای تحقق مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان صورت گرفته است. این تیم چهار نفره با کار فشرده و نگاهی علمی موفق به تولید این محصول ۱۰۰ درصد وطنی برای حفاظت و صیانت از جان مدافعان سلامت شدند. آنها برای تهیه این لباس ضمن حضور در بخش‌های بالینی و گفت وگو با مدافعان سلامت، این محصول را مطابق با نیاز سنجی میدانی و به صورت کاربردی تولید کردند.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

کاربرانی ضمن تحسین این تیم برای تولید لباس ویژه جهت محافظت و استفاده کادر درمان، عنوان می‌کنند به نظر می‌رسد بیشتر این لباس مناسب آقایان است تا خانم‌ها. بسیاری از کاربران نیز امیدوارند این لباس بتواند کادر درمان را از خطر ابتلا به کرونا محافظت کنند. اما کاربرانی عنوان می‌کنند جای تاسف دارد که در حالیکه بیشتر کشورهای جهان در حال واکسینه کردن هستند ایران به تازگی از گان‌های ویژه رونمایی می‌کند و بهتر است این تلاش و هزینه‌ها صرف تهیه و یا تولید واکسن کرونا شود تا کشور ایران بیش از این قربانی ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала